دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf
دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

نسخه
الکترونیک
کتاب جک ما
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

«باید اسمی انتخاب می‌کردیم که در عین منحصربه‌فرد بودن، برای مردم آشنا هم باشد؛ به‌علاوه تلفظ آن برای ملت‌ها با زبان‌های مختلف راحت باشد.» جک سال‌ها مدرس زبان انگلیسی بود و از این طریق با داستان علی‌بابا و چهل دزد بغداد از مجموعه‌ی هزار و یک شب آشنایی داشت. «روزی در کافه‌ای در سن فرانسیسکو نشسته بودم و به اسم شرکت فکر می‌کردم. گارسون که آمد پرسیدم: از علی‌بابا چیزی می‌دانی؟ گفت: سِسِمی باز شو و همان‌جا بود که به خودم گفتم بله این اسمی است که به دنبالش هستم. سریع به خیابان رفتم از چندین رهگذر همین سوال را کردم؛ آلمانی، هندی، ژاپنی، چینی و … همه علی‌بابا را می‌شناختند. علی‌بابا بازرگان باهوشی بود که به روستاییان کمک می‌کرد. علی‌بابا غار گنج را برای شرکت‌های کوچک و متوسط باز می‌کند!»
آن‌چه خواندید توضیحی است که «جک ما» (Jack Ma)، یکی از بنیان‌گذاران و مرد اول شرکت علی‌بابا درباره‌ی نام شرکتش داده. «ما یون» (Ma Yun) که بعدها با نام جک ما معروف شد، در سال ۱۹۶۴ در شهر هانگژوی چین در خانواده‌ای با وضعیت مالی متوسط به دنیا آمد. پدر و مادرش نوازنده و نقال بودند.

با نصب اپلیکیشن فیدیبو این کتاب را به صورت کاملا
رایگان مطالعه کنید.

در حال بارگذاری…

لورا لوول

دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

دارن هاردی

رابرت گرین

آلبر کامو

سم هورن

فردریک بکمن

اریک امانوئل اشمیت

هاینریش بل

خالد حسینی

دارن هاردی

استفان‌ کاوی

دبرا فاین

خواجه حافظ شیرازی

مسعود سعدسلمان

ملک‌الشعرای بهار

جامی

صائب تبریزی

حکیم عمر خیام

ژول ورن

شیخ بهایی

منوچهری دامغانی

فريدالدين عطار نيشابوری

محمدابراهیم‌ نواب طهرانی

عزالدین جعفر بن شمس‌آبادی آملی

عليرضا برادران

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز



https://fidibo.com/book/68032

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای علی بابا: چگونه یک شرکت چینی، تجارت جهانی را متحول کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

پورتر اریسمن در کتاب دنیای علی بابا: چگونه یک شرکت چینی، تجارت جهانی را متحول کرد، ماجرای همراهی خود با مدیران و مؤسسان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های چینی فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک را شرح می‌دهد.

کتاب دنیای علی بابا (Alibaba’s world) سرگذشت جک ما (Jack Ma)، مؤسس شرکت علی بابا (Alibaba) و مسیر طولانی و پر فراز و نشیب او را توصیف می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه معلمی ساده که دو بار در آزمون ورودی دانشگاه قبول نشد، بعدها توانست شرکتی بزرگ را به وجود آورد.

پورتر اریسمن (Porter Erisman) نویسنده‌ی این کتاب از سال 2000 تا 2008 به‌ عنوان مدیر بخش بازاریابی بین‌الملل شرکت علی بابا مشغول به کار بود. او در این اثر روایت می‌کند که چطور شرکت نوپا و کوچک علی بابا توانست با رهبری او به غولی بزرگ در عرصه‌ی تجارت الکترونیک تبدیل گردد.

در سپتامبر سال 2014 سهام یک شرکت چینی برای اولین در بورس و اوراق ایالات متحده آمریکا قرار داده شد؛ شرکتی که اولین بار در بورس حضور داشت و بیشتر مردم آمریکا، حتی نام و مشخصات آن را هم نشنیده بودند. ولی جالب بود که مبلغ عرضه و ارائه‌ی اولین سهام شرکت بزرگ علی بابا از مجموع همه‌ی مبالغ ارائه شده در سهام شرکت‌های معروف و بزرگ فیس‌بوک، توییتر و گوگل هم بیشتر بود.

دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

شرکت چینی علی بابا که در ایالات متحده آمریکا و همچنین در غرب جهان شناخته شده نبود و شرکتی گمنام به شمار می‌رفت؛ توانست در مدت 10 سال پس از ارائه‌ی اولین عرضه‌ی سهامش، آرام آرام و قدم به قدم مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کند و بعد از مدتی به بزرگ‌ترین و توانمندترین بنگاه تجارت و بازرگانی الکترونیک دنیا تبدیل شود.

سرگذشت راه‌اندازی علی بابا و آنچه بر مؤسس آن گذشته تا به یک مولتی میلیاردر کاریزماتیک تبدیل شود، دقیقاً همانند داستان‌هایی است که سال‌ها از سخت‌کوشی و تعهد ذاتی ‌آدم‌های موفق برایتان تعریف کرده‌اند. اگر این روزها نمونه‌هایی هستند از کارآفرینان و پولدارهایی که ثروت به آن‌ها ارث رسیده یا اتفاقی و باد آورده پول‌دار شده‌اند، جک ما قطعاً نماد عملی آدمی به حساب می‌آید که شکست را فقط تجربه‌ای دانسته که او را به موفقیت نزدیک‌تر کرده و همانند کودکی سرزنده نگاهی ساده به پیرامونش داشته و موفقیت‌هایش را سرخوشانه جشن گرفته و بلافاصله هدف بزرگتری را برای خود انتخاب کرده است.

او را به عنوان مغز متفکری می‌شناسند که با تأسیس شرکت علی بابا، تجارت الکترونیکی را دچار تحولات عظیمی نمود و در حال حاضر این شرکت، عظیم‌ترین پلت فرم تجارت الکترونیک در دنیا با سرمایه 246.12 میلیارد دلار دارد. وی هم‌اکنون در رتبه‌ی 18 فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربز است.

جملات برگزیده‌ی کتاب دنیای علی بابا:

– هیچ وقت رقیبت را دست بالا نگیر!
– بهترین بودن مهم‌تر از اولین بودن است!
– به سرعت خرگوش و به صبوری لاک‌پشت باش!
– یادت باشد: مشکل هر چه بزرگ‌تر، فرصتش هم طلایی‌تر!
– کارآفرین‌ها در مواجهه با مسائل غرغر نمی‌کنند؛ حلشان می‌کنند!

در بخشی از کتاب دنیای علی بابا می‌خوانیم:

وقتی استراتژی ما از نظارت خود ما هم خارج شد، از خودم پرسیدم که آیا توانایی‌های فراوان جک در مدیریت، برای گرداندن یک موتور جست‌وجو هم کافی است. بعد از مدیریت کارزار گوگل و بازدید از گوگل پلکس در جایگاه مشتری، من هم تحسین‌گر گوگل شده بودم و هم شیوه‌های آن‌ها را مطالعه می‌کردم. فهمیده بودم اصلی‌ترین عامل موفقیت گوگل، تمرکز فراوان او بر ساخت بهترین سازوکار جست‌وجو در جهان است.

گوگل در برابر تمام عوامل حواس پرت کن تاب آورده بود و طی مدتی کاربران اینترنت هم پاداش او را کف دستش گذاشته و به سیستم برتر جست‌وجوی او کوچ کرده بودند. با در نظر داشتن این مسائل، کتاب جست‌وجو اثر جان بتل راجع ‌به گوگل را به جک دادم و گفتم: «جک این یک کتاب محشره که توش می‌گه چطور گوگل این‌قدر موفق شد. حالا که یاهو! چین را قبضه کردیم، احتمالاً دوست داشته باشی یک نگاهی بهش بندازی. کتاب خیلی خوبیه.»

جک کتاب را پس زد و گفت: «یک نفر یک بار می‌خواست کتابی راجع ‌به ای بی بهم بده؛ ولی نمی‌خواستم بخونمش. می‌خواستم خاطر جمع باشم که اصلاً از راهی که اونا می‌رن نمی‌ریم. این کتاب را باید بدی به یکی دیگه. نمی‌خوام زیادی روی شیوه‌ی اون‌ها متمرکز بشم؛ چون ممکنه باعث بشه که بخوام ما هم از راهی بریم که گوگل رفته.»

فصل اول: آدم درست، در جای درست و در زمان درست!
فصل دو: بوم!
فصل سه: ورشکستگی!
فصل چهار: متخصصان خارجی
فصل پنج: غار علی بابا
فصل شش: دور دنیا با جک
فصل هفت: لیزخوردن پای علی بابا
فصل هشت: بازگشت به چین
فصل نه: آخرین مرد مقاوم
فصل ده: قفل‌شدگی
فصل یازده: نبرد با ای بی
فصل دوازده: گوگلی‌ها
فصل سیزده: تمساح در رود یانگ‌تسه
فصل چهارده: خط تماس مستقیم ای بی – علی بابا
فصل پانزده: یاهو!
فصل شانزده: قراردادی که در جهان صدا کرد!
فصل هفده: جنگ موتورهای جست‌وجوی چینی
فصل هجده: خدمات رایگان که نشد طرح تجاری
فصل نوزده: علی مانیا
فصل بیست: رفتن از علی بابا
فصل بیست و یک: زمستان
فصل بیست و دو: بهار
فصل بیست و سه: جهان علی بابا
فصل بیست و چهار: چهل درس علی بابا

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

ورود و ثبت نام

وبلاگ

 

 

دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

کتاب ۱۰۰۱ اشتباه علی بابا را اگر سایت ها و یا کانال های تلگرام که در خصوص موفقیت مطلب می نویسند را پیگیر باشید و یا سخنرانی های مختلفی را از اساتید و مربیان موفقیت گوش داده باشید؛ ملاحضه کرده اید که برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار ایده ها، مطالب وقوانین متعددی را نوشته اند، مطالب متعددی با عنوان هایی همچون قوانین طلایی موفقیت، 7 یا 10 یا 12 یا 21 و … 🙂  از قوانین رسیدن به موفقیت و …اما می خواهیم

به صورت خلاصه خدمتتان بیان کنیم، موفقیت در کسب و کاری که دارید (هر شغلی و هر نوع کسب و کاری) بسیار ساده است و اگر این 2 موارد را لحاظ کنید مطمئنا شما به موفقیت های بسیار چشمگیری در کسب و کار خود دست پیدا خواهیقانون طلایی برای موفقیت در کسب و کارباید عاشق کاری که می کنید باشید.”>شاید این جمله به نظر شما بسیار کلیشه ای و کلی گویی باشد اما در یک جمله می خواهیم برایتان آن را بیان کنیم و شما متوجه خواهید شد

حاظر هستید، کاری که انجام می دهید رایگانانجام دهید/”صبور باشیدرسیدن به موفقیت های بزرگ در هر کسب و کاری باید با صبر همراه باشد، البته اگر شرط اول را در کسب و کار خود رعایت کرده باشید، یعنی عاشق کارتان باشید مطمئنا نباید به سادگی از کارتان خسته شوید یا دست بکشید و یا سختی ها و مشکلات آن شما را خسته و دلسرد کند.

هیچ درختی نیست

که یک شبه میوه داده باشد، یک درخت برای اینکه به میوه دادن برسد مسلما باید چندین مرحله را سپری کند  و این برای کسب و کارها نیز صادق است؛ و برای موفقیت در کسب و کار خود باید صبور باشید;افراد موفقی که می شناسید، چقدر در کار خودشان صبور بودند و تلاش کردند تا به موفقیت رسیده اند. مطمئنا در هر شغلی و هر شهری که باشید افراد موفق و شاخص بسیاری می شناسید، تحقیق کنید

چه مدت است در آن کار و پیشه مشغول هستند و حتی از خودشان بپرسید چه مدت زمان بده تا به این موفقیت و جایگاه شغلی رسیده اند. علاوه بر اینداستان های موفقیت بسیاری از سرتاسر جهان همیشه منتشر می شود که پیشنهاد می کنم آن ها را بخوانید و به شما قول میده بارزترین نکته و نقطه مشترک همگی صبور بودن آن افراد در انجام کاری است که عاشقش بوده اند.در کار خود صبور باشید و از اشتباهات ایده بگیرید و سعی کنید از تکرار آنها جلوگیری کنید. هر بحران را به عنوان فرصتی برای یادگیری و انجام دادن به کار ببرید و سعی کنید

مداوم در حال بهینه تر کردن کسب و کار خود باشید. بهینه کردنی که می توان گفت هیچ نقطه پایانی ندارد.شاید بهتر باشه قوانین موفقیت در کسب و کار را فقط در یک قانون و فقط یک جمله خلاصه کنیم: شما در کسب و کار خود به موفقیت های باور نکردنی می رسید اگر عاشق کار خود باشید.بقیه قوانین و مطالب اموزشی همگی تکنیک و نکته های جانبی هست.

داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی علی بابا با بیش از ۴۷۲ میلیارد دلار و به عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان >فروشگاهی که سهامش با پیشی گرفتن از فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان را از آن خود کرد. (مجموع سرمایه بازار این فروشگاه اینترنتی چینی به ۴۷۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار می رسد)در دنیا انسان های موفق بسیار بزرگی وجود دارند که طرز تفکر، تاریخچه زندگی ایشان، روند پیشرفت آن ها و موفقیت های که کسب کرده اند همگی می تواند برای ما هم یک الگو باشد

و هم به عنوان یک نیروی محرک انگیزشی قوی برای تلاش در کار و موقعیتی که در آن هستیم؛ و در بخش از سایت تحت عنوان داستان های موفقیت که به معرفی این افراد می پردازیم در این مقاله در مورد یکی از موفق ترین کارآفرینان دنیا می پردازیم، “جک ما” موسس فروشگاه اینترنتی “علی باباimg (Ma Yun) معروف به جک ما، موسس و رئیس هیئت مدیرهی گروه علی بابا (Alibaba)، یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیک چین و در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین است. تا نوامبر سال ۲۰۱۷، سرمایهی شخصی جک ما حدود ۴۷.۸ میلیارد دلار گزارش شده استجک ما دانش آموز خوبی نبود. در حقیقت، او به سختی موفق شد وارد مدرسه راهنمایی شود.خود او می گوید

«من دو دفعه در امتحان اصلی مدرسه ابتدایی رد شدم، سه دفعه در امتحان دوره راهنمایی رد شدم، دو دفعه در امتحان ورودی کالج رد شدم…» این ها چیزهایی هستند که اکثر ما خوش شانس هستیم که هیچ وقت به پدر و مادر خود نگفتیمشکست خوردن یک چیز است، ولی گرفتن نمره ای کمتر از 1 درصد در امتحان ورودی کالج یک چیز کاملاً دیگر. این اتفاق به این خاطر نیفتاد که او وقت کافی برای مطالعه و آماده کردن خود نداشت. تا به امروز، علی رغم اینکه علی بابا شرکتی در زمینه تکنولوژی است، ولی جک ما همیشه با ریاضیات مشکل داشته است. خود جک ما می گوید: «من در ریاضی خوب نیستم، هیچ وقت مدیریت نخواندم، و هنوز هم نمی توانم گزارشات حسابداری را بخوانم.» ولی این طور که پیداست، او هیچ وقت نیاز نداشت که در ریاضی خوب باشد تا میلیاردر شود. شاید نکته جالب تر این باشد که او در دوران کودکی خود هیچ وقت کلمه

«کامپیوتر» را نشنیده عجیب نیست که جک ما 10 دفعه از طرف دانشگاه هاروارد پذیرفته نشد، عجیب این است که او از همان بار اول به خود زحمت این همه تلاش را داد. این نشان می دهد که جک ما الگوی واقعی پشتکار است. او می گوید: «مسئله بسیار مهم این است که شما باید صبر داشته باشید.» او در نهایت به دانشگاه هانگژو نرمال رفت و لیسانس زبان انگلیسی گرفت>بعد از فارغ التحصیل شدن از کالج، او برای 30 شغل مختلف درخواست فرستاد و برای تمام آن ها رد شد. او حتی برای افسر پلیس شدن هم تلاش کرد، ولی آن ها حتی برایش زمان نگذاشتند و با سه کلمه ساده او را رد کردند: «شما مناسب نیستید.» خوشبختانه جک ما درست مثل قهرمان سینمایی خودش فارست گامپ، به حرکت ادامه داد.

: «امروز ظالم است. فردا ظالم است. و روز پس از فردا زیباستاز بین 24 نفری که همزمان با او برای قبولی در مصاحبه استخدامی رستوران کی اف سی شرکت کردند، 23 نفر استخدام شدند. جک ما تنها کسی بود که رد شد. او دلیل این مورد را عمدتاً به خاطر نداشتن ظاهر جذاب و قد و قامت کوتاه خود می داند. همسر او ژانگ یینگ (که پیش از ثروتمند شدن جک ما با او ازدواج کرد)، به ظاهر او اهمیتی نمی دهد. او می گوید: « ما یون (نام اصلی جک ما) مرد خوش تیپی نیست، ولی من عاشق او شدم جون که می تواند کارهای زیادی انجام دهد که مردان خوش تیپ نمی توانند-حتی بعد از اینکه جک ما کمپانی علی بابا را تأسیس کرد، باز هم با شکست های متعددی مواجه شد

این کمپانی در سه سال اول به سوددهی نرسید. در آغاز، این شرکت بیش از اندازه سریع بزرگ شد کتاب ۱۰۰۱ اشتباه علی بابا و در زمان ترکیدن حباب دات کام تقریباً نابود شد. در یک نقطه، علی بابا تنها 18 ماه با ورشکستگی فاصله داشت. چنانچه که خود جک ما می گوید: «من علی بابا را “1001 اشتباه” می ناممموفقیت بزرگ در کسب و کار است، ولی نکته ای حتی چشمگیرتر از ثروت فراوانش، میزان بی نظیر پشتکار اوست. او اثباتی بر این نکته است که هیچ تعدادی از شکست ها (هر چقدر هم مأیوس کننده به نظر برسند) نمی تواند جلوی کسی را از دستیابی به رویاهایش همانطور که جک ما می گوید: «اگر تسلیم نشوید، هنوز شانس دارید. تسلیم شدن بزرگترین شکست استنقل قولهای مشهور از جک ماهیچگاه تسلیم نشوید؛ چرا که امروز دشوار است، فردا دشوارتر خواهد بود، کتاب ۱۰۰۱ اشتباه علی بابا

اما پسفردا،روز زیبایی خواهد بودفردی را استخدام کنید که برای شغل مورد نظر مناسب باشد نه اینکه استعداد بالایی داشته باشد. وقتی بخواهید یک تراکتور بسازید نیاز به موتور بوئینگ نداریدهیچگاه دیگران را در زندگی شخصی و کاری فریب ندهید. در سال ۱۹۹۵، چهار شرکت مرا فریب دادند کتاب ۱۰۰۱ اشتباه علی باباو اکنون هیچ کدام از آنها وجود خارجی ندارندمدیریت افراد نابغه، نیاز به فردی ساده است. او از دیدی متفاوت به مسائل نگاه میکند و تیم را بهتر مدیریت میکنداین سه اصل را همیشه در ذهن داشته باشید: چه کاری را دوست دارید، چه کاری را باید انجام دهید و برای چه مدت باید آن را انجام دهیدرقیبانتان بیاموزید؛ اما هیچگاه کار آنها را کپی نکنید”اگر تسلیم اشتباهات گذشته نشوی،

هنوز شانس داری. و وقتی که کوچک و ناتوانی، کتاب ۱۰۰۱ اشتباه علی بابا  باید تمرکز و به مغزت اتکا کنی، نه قدرت فیزیکیتیم خوبی باشیم و بدانید که چه کار می خواهیم انجام دهیم، یکی از ما، ده نفر از آن ها را شکست خواهد داداصلا مهم نیست که شکست خوردم. حداقل یک تفکر کلی پیدا کردم که دیگران ندارند. حتی اگر من موفق نشوم، یکی دیگر موفق می شود8 صبح سر کار برویم 5 بعد از ظهر برگردیم، این در قامت یک کمپانی رده بالای تکنولوژی نیست و علی بابا هیچ وقت موفق نخواهد شد. اگر ما روحیه 8 صبح تا 5 بعد از ظهر را دارید باید برویم و یک کار دیگر انجام دهیم.

  • اگر می خواهی رشد کنی، یک فرصت پیدا کن. امروزهکتاب ۱۰۰۱ اشتباه علی بابا اگر می خواهی شرکت موفقی را ایجاد کنی، به این فکر کن که کدام مشکل اجتماع را می توانی حل کنی.<

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

    دیدگاه

    نام *

    ایمیل *

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    با آکادمی اشکان حریت راه های دست نیافتنی موفقیت را با هم طی می کنیم.


     

    دریافت رایگان پکیج  قهرمان شو به ارزش بیش از 2 میلیون تومان

    همین الان اطلاعات تکمیل کن و جایزت بگیر


    ورود


    نام کاربری:


    رمز عبور:

    کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» کتاب بسیار راهبردی، مفید و جذابی است که برای مخاطبان و خوانندگان دنیای متفاوتی از کار، تلاش و موفقیت را نشان می‌دهد تا شما با خواندن آن و دیدن موفقیت جک داستان پس از شکست‌های فراوان ترغیب و تشویق به قدم برداشتن درراه اهداف و آرزوهایتان بشوید و به‌طور حتمی به موفقیت و پیشرفت برسید. کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» توسط نویسنده‌ی محبوب و معروف «پورتر اریسمن» با دقت و ظرافت بسیاری به قلم تحریر درآمده و خلق‌شده است.…

    (بیشتر بخوانید)

    کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» کتاب بسیار راهبردی، مفید و جذابی است که برای مخاطبان و خوانندگان دنیای متفاوتی از کار، تلاش و موفقیت را نشان می‌دهد تا شما با خواندن آن و دیدن موفقیت جک داستان پس از شکست‌های فراوان ترغیب و تشویق به قدم برداشتن درراه اهداف و آرزوهایتان بشوید و به‌طور حتمی به موفقیت و پیشرفت برسید. کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» توسط نویسنده‌ی محبوب و معروف «پورتر اریسمن» با دقت و ظرافت بسیاری به قلم تحریر درآمده و خلق‌شده است. همچنین کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» توسط مترجم توانا و زبردست «کژوان آبهشت» ترجمه و بازنویسی شده است تا به‌راحتی در اختیار مخاطبان و خوانندگان قرار بگیرد. خواندن کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا» را به شما دوستان عزیز توصیه می‌کنم.

    در کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا» با داستان، سرگذشت و همراهی با مسئولین، مدیران و مؤسسات این شرکت غول‌پیکر و بزرگ را از زبان و دید پورتر اریسمن خواهید شنید. می‌توان گفت اولین کسی که به‌عنوان کارمند به شرکت بزرگ علی‌بابا پیوست از سال 2000 تا 2008 مدیر و بخش بازاریابی بین‌المللی آن شرکت بزرگ بود و در آن بخش کار می‌کرد. پورتر تریسمن در این کتاب مسیر پرفرازونشیب در کنار سختی‌های بسیار شرکت علی‌بابا را به تصویر کشیده و روایت کرده است. در کنار آن به همه نشان می‌دهد که چگونه جک داستان و قصه‌ی ما؛ که معلم بسیار ساده و معمولی بود که حتی در آزمون ورود به دانشگاه 2 بار رد شده بود، بعدها و پس از مدت کوتاهی توانست شرکت بزرگ و ثروتمند علی‌بابا را تأسیس کند و به وجود آورد. پورتر اریسمن در کتاب به‌ صراحت و زیبایی نشان می‌دهد که چگونه شرکت کوچک و نوپای علی‌بابا به کمک، مدیریت و رهبری جک به غولی بزرگ درزمینه‌ی و عرصه‌ی تجارت و بازرگانی الکترونیک تبدیل شود. 

    ـ خیلی چیزها مرا به علی‌بابا کشانده بود. ماجراجویی، احتمال تغیر دادن جهان و فرصت پیشتاز بودن در عرصه‌ای؛ اما اگر می‌خواستم با خودم صادق باشم اندیشه‌ی میلیونر شدن هم در پیوستن من به علی‌بابا بی‌تاثیر نبود. حالا که به نظر می‌رسید شمارش معکوس تا میلیاردر شدن قرار است تا جایی که نمی‌دانم کش بیاید، مجبور بودم از باقی اهدافم انگیزه بگیرم. همکاری با کسانی که در هونگ کنگ دیدم، دل‌نشین بود ولی دوست داشتم اعضای مستقر در چین را هم ملاقات کنم. از تات پرسیدم: کی قرار است برویم هانگرود تا دفتر اصلی را ببینیم و با بچه‌های تیم آن‌جا ملاقات کنیم؟ او گفت: راستش را بخواهی فکر نمی‌کنم رفتن به آن‌جا فایده‌ای داشته باشد. از وقتی آمده‌ام تو شرکت، تیم بازاریابی اینجا اصلا گوش نمی‌دهند که شعبه هونگ کنگ چه می‌گوید و کار خودشان را می‌کنند. به یک بنر تبلیغاتی اینترنتی اشاره کرد و ادامه داد؛ نگاه کن. تبلیغاتی که طراحی می‌کنند این شکلی است. بنر کاملا شبیه باقی وب‌ سایت‌های چینی در همان دوران بود. پر بود از تعدادی پویانمایی پرزرق‌ و برق و کاملا عاری از کیفیت‌های مینیمالیستی آشنای سایت‌های غربی نظیر یاهو. بنر ظاهری بسیار پیش‌ پاافتاده داشت. اما نحوه‌ی پاسخ‌گویی تات به پرسش من از ظاهر غیرحرفه‌ای بنر هم دلسرد کننده‌تر بود. به نظر می‌رسید هنوز هیچی نشده بین دفتر هانگژو و گروه‌های بین‌المللی مدیریتی، شکافی در حال شکل‌گیری است.

    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

    در کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» با سرگذشت و راه‌اندازی علی‌بابا و آنچه در این داستان بر جک قصه‌ی ما گذشت تا به یک آدم پیشرفته و مولتی میلیاردر کاریزماتیک که ثروتش غیرقابل‌توصیف است تبدیل شود و چیزی که امروزه است را به وجود آورد آشنا می‌شوید. کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» بسیار شبیه و مانند قصه‌ها و داستان‌های زیبا و امیدوارکننده‌ای است که آدم را به وجد می‌آورد تا برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش تلاش کند و خسته نشود. این داستان دقیقا مانند داستان‌هایی است که سال‌ها و مدت زیادی از تلاش، سخت‌کوشی، پشت‌کار، سختی کشیدن، تعهد ذاتی درونی و مقاومت انسان‌های موفق و بزرگ برایمان گفته و تعریف کرده‌اند. کتاب صوتی «دنیای علی‌بابا (چگونه یک شرکت چینی تجارت جهانی را متحول کرد)» به همه نشان می‌دهد که اگر خیلی از افراد موفق و پولدار در جامعه امروزی ما و جود دارند که بدون تلاش و یا حتی شایستگی به این مقام رسیده‌اند و با داشتن پارتی و یا آشنا کار به دست آورده‌اند و پول‌های بادآورده‌ای که ناخواسته به آن‌ها رسیده است. جک قصه و داستان کاملا نماد عملی و واضحی از آدمی است که در زندگی شکست‌هایی را تجربه کرده‌اند و این شکست‌ها را فقط تجربه و پشتوانه‌ای برای پیروزی می‌داند و او را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند؛ درست شبیه کودکی که از دنیا خشمگین اطراف مطلع نیست و به همه‌چیز و همه‌کس بادید شاد و خرسند می‌نگرد تا تجربیاتی از دنیای اطراف کسب کند و به هر چیز کوچک و سرخوشانه‌ای که می‌رسد آن‌را جشن می‌گیرد و بعدازآن هدف بزرگ‌تر و کار دیگری را انتخاب می‌کند.

    معرفی شرکت علی‌بابا:

    در سپتامبر سال 2014 سهام یک شرکت چینی برای اولین و نخستین بار در بورس و اوراق ایالات‌متحده آمریکا داده شد. شرکتی که اولین بار در بورس شرکت کرده بود؛ شرکتی بود که بیشتر مردم آمریکا، حتی نام و مشخصات آن را هم نشنیده بودند. ولی جالب بود که مبلغ عرضه و ارائه اولین سهام شرکت بزرگ علی‌بابا از مجموع همه‌ی مبالغ ارائه‌شده در سهام شرکت‌های معروف و بزرگ فیس‌بوک، تویتر و گوگل هم بیشتر بود. شرکت چینی علی‌بابا که در ایالات‌متحده آمریکا و همچنین در غرب جهان شناخته‌شده نبود و شرکتی گمنام به شمار می‌رفت؛ توانسته بود در مدت 10 سال پس از ارائه اولین عرضه‌ی سهامش، آرام‌آرام و قدم‌به‌قدم مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کند و بعد از مدتی به بزرگ‌ترین و توانمندترین بنگاه تجارت و بازرگانی الکترونیک دنیا تبدیل شود.

    پورتر اریسمن (Porter Erisman) از سال 2000 تا 2008 به‌ عنوان مدیر بخش بازاریابی بین‌الملل شرکت علی بابا فعالیت داشت. او در کتاب دنیای علی بابا (Alibaba’s world) سرگذشت «جک ما» موسس علی بابا و مسیر طولانی و پرفراز و نشیبش را روایت می‌کند و به مخاطب نشان می‌دهد که چطور جک ما، معلمی ساده که دو بار در آزمون ورود به دانشگاه رد شد، بعدها توانست علی‌بابا (Alibaba) را تاسیس کند. هم‌چنین توضیح می‌دهد که چطور شرکت علی بابا، این شرکت نوپای کوچک، توانست با رهبری او به غولی بزرگ در عرصه‌ی تجارت الکترونیک مبدل شود.

    نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

    با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

    سقوط قیمت بیت کوین – علت ریزش بازار ارز دیجیتال چیست ؟ دانلود رایگان ویدئو

    توضیحات کوتاه :
    یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که توانسته در عصر تکنولوژی گوی رقابت را از دیگران بگیرد، وبسایت چینی علی‌بابا است. چهره‌ای که در پس این موفقیت وجود دارد فردی به نام جک ما است.

    تعداد امتیازها: 1

    در این مقاله جک ما، موسس وبسایت علی بابا، از شکست ها و مسیر رسیدن خود به موفقیت می گوید. این تجارب می تواند انگیزه ای باشد برای افرادی که قصد دارند تاثیر شگرفی بر جهان بگذارند و مسیر کارآفرینی را طی کنند.

     

    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

    آنچه در این مقاله می خوانید:

     

    یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که توانسته در عصر تکنولوژی گوی رقابت را از دیگران بگیرد، وبسایت چینی علی‌بابا است. چهره‌ای که در پسِ این موفقیت وجود دارد فردی به نام جک ما است. او نیز همانند سایر افراد موفق بزرگ جهان، تصمیم به ایجاد تغییراتی در زندگی و رویکردهایش گرفت.

    پس از آنکه با اینترنت و فضای وب آشنا شد فرصت را غنیمت دانست و از توانایی‌هایش برای توسعه حوزه بیزینس و کارآفرینی استفاده نمود. در ادامه، متن سخنرانی او در یک نشست و رازهای موفقیت مؤسس علی بابا را خواهید خواند.

     

     

    صبح بخیر. در جمع حضار داشتم به سخنرانی‌ها گوش می‌دادم و همه اینها من را یاد 18 سال پیش انداخت. یادم می‌آید در سال 1999 در آپارتمان خود با 18 عضو مؤسس شرکتم حرف می‌زدم و به آنها گفتم روزی ما سایتی می‌سازیم که در میان ده سایت برتر دنیا باشد و شرکتی تأسیس می‌کنیم که صد و دو سال عمر می‌کند. آن‌ها پرسیدند چرا صد و دو سال؟ خب شرکت ما در سال 1999 متولد شد.

    یک سال قبل از پایان قرن بیستم. صد سال هم در قرن بیست و یک داریم. یک سال هم در شروع قرن بعد که جمعاً می‌شود صد و دو سال در سه قرن. هر هدفی که به تیم‌تان می‌دهید باید دقیق و روشن باشد.

    اگر صرفاً بگوئید که این شرکت قرار است صد سال عمر کند، هیچ‌کس شما را جدی نمی‌گیرد. چون همه شرکتها می‌گویند ما هم می‌خواهیم صد سال عمرکنیم. بنابراین، این اعدادی که به تیم‌تان می‌دهید باید دقیق باشند. زمانی که من با آن هجده نفر صحبت می‌کردم یک ویدئو ضبط کردم. الان که ویدیو را نگاه می‌کنم، این افراد در ویدیو می‌گویند: «خوب الان که کاری نداریم، بیایید تبدیل به ده سایت برتر دنیا شویم و صد و دو سال عمر کنیم.»

     

     

    افراد کمی باور می‌کردند که این اتفاق واقعاً بیفتد. چون ما رزومه‌های قوی نداشتیم. من خودم در دانشگاه، رشته آموزش خوانده بودم و بیشتر همکارانم و این هجده عضو مؤسس، دانش‌آموزان و دوستانم بودند. هیچ‌کدامشان موفق نبودند.

    از میان این هجده نفر، تنها سه نفر در مورد کامپیوتر اطلاعاتی داشتند. 15 نفرِ دیگر هیچ چیزی در مورد کامپیوتر و اینترنت نمی‌دانستند. ما هیچ پولی نداشتیم. سرمایه هجده نفر روی هم 50 هزار دلار بود. هیچ کدام از ما رابطه قوی یا خانواده ثروتمند نداشتیم، هیچ ارتباطی با سازمان‌های دولتی نداشتیم. حتی استعدادهای فوق العاده‌ای هم نداشتیم.

    من به آنها گفتم: «دوستان، اگر ما می‌توانیم موفق شویم، پس یعنی 80 درصد جوانان در سرتاسر دنیا هم می‌توانند موفق شوند». آن زمان اینترنت چین خیلی عقب افتاده بود، هیچ‌کس به تجارت الکترونیک اعتقاد نداشت، هیچ‌کس به اینترنت اعتقاد نداشت. مردم می‌گفتند چین اینترنت نخواهد داشت و به تجارت الکترونیک دست نخواهد ‌یافت چون ما سیستم کارت اعتباری، لجیستیک و خیلی چیزهای دیگر را نداریم.

    اما من فکر کردم، اگر الان شروع کنیم چین هم یک روزی به همه اینها می‌رسد. اگر از الان برای ده پانزده سال دیگر برنامه بریزیم، چین هم می‌تواند به تجارت الکترونیک برسد. در ابتدای کار، طرز تفکر من این گونه بود. سی‌سال پیش من یک آدم شکست خورده بودم.

     

     

    یادم می‌آید که سه بار در آزمون دانشگاه شرکت کردم و هر سه بار رد شدم. وقتی امتحانات دبیرستان را تمام کردم، در آزمون دانشگاه رد شدم به همین دلیل رفتم دنبال کار. با پنج نفر از همکلاسی‌هایم به اداره پلیس رفتیم و تقاضای کار دادیم. این چهار نفر قبول شدند و من رد شدم. یکی از آنها الان مدیر رده بالای شرکت من است. او هم قبلاً به مدت 20 سال پلیس بوده و پلیس خوبی هم بوده است. همیشه می‌گوید: «یادت می‌آید روزی که رفتیم در اداره پلیس تقاضای کار دادیم و تو را رد کردند. آن‌ها خیلی مغرور بودند و می‌گفتند جک تو شانسی نداری».

    خاطره دیگری که خوب به یادم مانده مربوط به زمانی است که اولین هتل چهار ستاره در شهرمان افتتاح شده بود. من و پسر عمویم به مدت دو ساعت در گرمای تابستان منتظر بودیم تا برای خدمتکار هتل تقاضای شغل بدهیم. نمره من خیلی بهتر از پسر عمویم بود اما بعد از مصاحبه، او قبول شد و من رد شدم. به این دلیل که او قد بلندتر و خوش تیپ‌تر بود. بعد از سی سال، او هنوز در همان هتل و در قسمت لباسشویی کار می‌کند اما من زندگی‌ام را تغییر دادم.

    یک خاطره دیگر این است که با 23 نفر از دوستانم رفتیم تقاضای کار در KFC دادیم. همه این 23 نفر قبول شدند و من نشدم. دلیلش را نمی‌دانم، فقط گفتند: «تو را نمی‌خواهیم». به خودم گفتم: «شاید این یک نشانه از سمت خدا باشد که خودت یک کاری انجام بدهی». من به رد شدن عادت کرده بودم. حتی امروز هم وقتی شکست می‌خوریم یا به هدفی نمی‌رسیم، می‌گویم اشکال ندارد، عادت می‌کنیم.

    بنابراین من به شما می‌گویم که به رد شدن عادت کنید، به عدم کمک از طرف مردم عادت کنید اما نباید به موفقیت عادت کنید. وقتی موفق می‌شوید، همیشه احساس غرور، افتخار و قدرشناسی می‌کنید. حتی در سال 1999 وقتی من و جو، مدیر مالی شرکت، به سیلیکون ولی رفتیم تا سرمایه گذار جذب کنیم بیش از سی سرمایه‌گذار ما را رد کردند.

    اصلاً کسی به حرف ما گوش نمی‌کرد. آن‌ها می‌گفتند شما هجده نفر که هیچ رزومه‌ای ندارید، فقط جو بود که از Yale فارغ التحصیل شده بود. بقیه هیچ سابقه درخشانی نداشتند.

     

     

    وقتی می‌گفتم که می‌خواهیم جزء ده سایت برتر دنیا باشیم، می‌خواهیم که شرکتمان صد و دو سال عمر کند و می‌خواهیم در چین تجارت الکترونیک راه بیندازیم، همه می‌گفتند تو دیوانه‌ای. اما ما شروع کردیم، با 50 هزار دلار آمریکا. فکر کنم دو سال بعد از آن افرادی از دانشگاه هاروارد به شرکت ما آمدند تا تحقیقی انجام بدهند. یک هفته آنجا بودند و تحقیق می‌کردند.

    بعد از آن به نزد من  آمدند و تحقیق را نشانم دادند. گفتند جک این شرکت تو است. من هم گفتم نه این شرکت من نیست. آن‌ها گفتند این شرکت تو است و خودت خبر نداری. من هم گفتم: «خب باشه پس این شرکت من است». بعد از آن به مدت 6 سال این تحقیق را برای مطالعه به دانشگاههای پکن می‌دادند و ما را با رقبا مقایسه می‌کردند. وقتی به دانشگاه دعوت می‌شدم، می‌رفتم آخر کلاس می‌نشستم و به صحبت‌هایشان در مورد شرکتمان گوش می‌دادم. به مدت شش سال، در تمامی این جلسات همه می‌گفتند علی بابا شکست می‌خورد، رقبا برنده می‌شوند.

    و شش سال بعد، تمامی رقبا شکست خوردند و ما همچنان داریم ادامه می‌دهیم. دلیل موفقیت علی بابا این نیست که ما کارشناس اینترنت بودیم یا خیلی باهوش بودیم. ما آدم‌های باهوشی نبودیم اما خوش‌بین بودیم. به آینده ایمان داشتیم. ما به اینترنت اعتقاد داشتیم. ما عقیده داشتیم که اگر ما موفق نشویم یک نفر دیگر موفق می‌شود. می‌دانستیم که باید متواضع باشیم، باید در خدمت مشتریانمان باشیم. ممکن است سرمایه گذاران از ما خوششان نیاید اما اگر مشتری از ما راضی باشد، آینده از آنِ ما است.

     

     

    بیشتر شرکت‌ها شکست خوردند نه به این دلیل که سرمایه نداشتند بلکه به این دلیل که بیش از حد سرمایه داشتند. تازه ما اصلاً طرح تجاری نداشتیم. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌پرسیدند جک برنامه تجاری تو چیست؟ و من می‌گفتم اصلاً برنامه تجاری ندارم.

    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

    می‌گفتند خب ما چه طور به تو پول بدهیم وقتی طرح تجاری نداری و من می‌گفتم چطور می‌شود طرح تجاری برای تجارت الکترونیک در سال 1999 تدوین کرد؟ تنها سؤال این است که چطور می‌شود از اینترنت استفاده کرد تا به مشتریان پشتیبانی بدهیم، مشتری را درک کنیم و باعث موفقیت مشتری بشویم. وقتی مشتری موفق شود ما هم موفق می‌شویم. این کاری بود که انجام دادیم.

     

     

    من خیلی از آمریکا ممنون هستم. در سال 1995 به سیاتل رفتم و اینترنت را کشف کردم. در سالهای 2001، 2002 که حباب اینترنت ترکید، اتفاقاً باز هم در سیاتل بودم. در خانه دوستم یک فیلم شگفت انگیز دیدم به اسم Forrest Gump. یک جمله از این فیلم در خاطرم مانده که هر وقت مشکلی دارم به یاد جمله‌ای می‌افتم که فارست گامپ گفت: «زندگی مثل یک جعبه شکلات است. هیچ وقت نمی‌دانی قرار است چه چیزی گیر تو بیاید.»

    فارست گامپ با گرفتن میگو پولدار شد، نه با گرفتن نهنگ. بنابراین کمک کردن به بیزینس‌های کوچک باعث می‌شود حس کنم که فارست گامپ هستم. او می‌گوید: «تلاش کن، ساده باش و به مردم خدمت کن». این چیزی بود که یاد گرفتم. در طول این سالها یک نکته خیلی مهم یاد گرفتم و هر روز با خودم تکرار می‌کنم.

    الان هم به شما می‌گویم. برای یک کارآفرین، هر روز سخت است، امروز سخت است، فردا حتی سخت‌تر است. اما پس فردا روز زیبایی خواهد بود. بسیاری از مردم فردا شب می‌میرند. اگر سخت کار نکنید، طلوع روز بعد را نمی‌بینید.

     

     

    مردم به من می‌گویند، چطور می‌توانی برای دیگران الهام بخش باشی وقتی این دنیا اینقدر بد است. ما افراد باانگیزه را استخدام می‌کنیم، افرادی که دائماً نق می‌زنند را استخدام نمی‌کنیم. به عنوان یک رهبر، هرگز نباید شکایت کنید. اگر شکایت کنید هیچ‌کس از شما پیروی نمی‌کند.

    هیچ‌کس دوست ندارد از رهبری پیروی کند که همیشه در حال شکایت کردن است. ما باید خوش بین باشیم. من این شانس را داشتم که با بهترین مدیران تجاری جهان ملاقات کنم و فهمیدم که همه آنها بسیار خوش‌بین هستند. هیچ‌کدامشان شکایت نمی‌کنند و همه آنها روی بهبود و تقویت تیم‌شان متمرکز هستند.

    بعد از 18 سال، آن تیم 18 نفره الان 50 هزار نفر شده است و آپارتمان من تبدیل شد به املاک وسیع. سال گذشته، ما بیش از 550 میلیارد دلار آمریکا فروش داشتیم. تنها در چین، 500 میلیون کاربر داریم که از خدمات ما استفاده می‌کنند. هر روز بیش از 200 میلیون نفر از طریق گوشی موبایل از سایت ما خرید می‌کنند. یک مورد خیلی جالب که خود من هم نمی‌دانم این است که چرا هر شب بیش از 60 میلیون نفر در سایت ما جستجو می‌کنند و چیزی هم نمی‌خرند.

     

     

    بعلاوه ما بیش از 33 میلیون شغل ایجاد کردیم. که بیش از هر چیز دیگری باعث افتخار ما است. اما هدف بزرگتر و حتی بلندپروازانه ما این است که تا سال 2036 به یکی از پنج اقتصاد برتر دنیا تبدیل شویم. سال گذشته، ما از نظر فروش در جایگاه 22 و 23 جهان بودیم.

    تا 20 سال آینده قصد داریم به رتبه پنجم برسیم و به 2 میلیارد مشتری خدمات بدهیم. قصد داریم صد میلیون شغل در دنیا ایجاد کنیم. قصد داریم از ده میلیون بیزینس حمایت کنیم تا از طریق پلتفرم ما به سوددهی برسند.

    به راستی، داستان‌های زیادی در مورد ما نقل شده و کتاب‌هایی در مورد ما نوشته شده است. من هیچ‌وقت کتابی در مورد خودم ننوشتم. چون فکر می‌کنم اگر زندگینامه خودم را بنویسم به این معنی است که پیر شده‌ام. کتابی که دوست دارم روزی بنویسم، «1001 اشتباه علی بابا» است.

    ما اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شده‌ایم و اشتباهاتی که از آنها درس گرفتیم، بزرگ‌ترین سرمایه ما هستند، همه نوع اشتباهاتی داشتیم؛ در حوزه‌های مالی، منابع انسانی، بازاریابی و رقابت.

     

     

    به یک داستان جالب اشاره می‌کنم که برای هر استارتاپی که می‌خواهد بین المللی شود، اتفاق می‌افتد. زمانی که «علی بابا B2B» را شروع کردیم، می‌خواستیم به بیزینس‌های کوچک کمک کنیم تا محصولاتشان را در سرتاسر جهان به فروش برسانند. از خودمان پرسیدیم کدام کشور بهترین فناوری در حوزه اینترنت را دارد؟ جواب، آمریکا بود.

    ما داریم به تجارت جهانی کمک می‌کنیم که برای انجام دادن این کار نیاز به دانستن زبان انگلیسی است. در کدام کشور انگلیسی خوب صحبت می‌شود؟ آمریکا. کدام کشور بالاترین حجم صادرات و واردات را دارد؟ آمریکا. بنابراین تصمیم گرفتیم که دفتر اصلی علی بابا یا حداقل یک دفتر بزرگ را در آمریکا تأسیس کنیم. تصمیم گرفتیم یک دفتر بزرگ در سانفرانسیسکو تأسیس کنیم.

    وقتی به سانفرانسیسکو رسیدیم، فهمیدیم مشکلی وجود دارد. استخدام افرادی که از تجارت در سیلیکون ولی سررشته داشته باشند، بسیار سخت است. بنابراین افرادی را از میامی، نیویورک و جاهای دیگر استخدام کردیم تا به سانفرانسیسکو بیایند. بعد از دو، سه ماه که سی نفر در دفتر سیلیکون ولی ما مشغول به کار بودن، به مشکل برخوردیم.

    آن‌ها در مورد تجارت همه چیز را می‌دانستند اما در مورد اینترنت هیچ چیزی نمی‌دانستند. و برعکس آنهایی که همه چیز در مورد اینترنت می‌دانستند، در مورد تجارت هیچ اطلاعی نداشتند. یک مشکل دیگر تفاوت ساعت در آمریکا و چین بود. وقتی چین روز را سپری می‌کند، آمریکا شب است. وقتی چین شب است آمریکا روز را می‌گذارند. زمانی که ایمیلی از آمریکا فرستاده می‌شود، در چین روز بعد به آن رسیدگی می‌کنند. داستان قشنگی است، نه؟ اما فایده نداشت.

     

     

    بعداً فهمیدیم افرادی که تجارت می‌دانند لزوماً نیازی ندارند که انگلیسی بدانند. حتی اگر انگلیسی آنها افتضاح باشد، مشکلی نیست. می‌توان مفهوم و منظور را از طرق مختلف ارائه کرد. ما برای واردات و صادرات، نیاز به کارشناس زبان انگلیسی نداریم. به خاطر همین مشکلات، تصمیم گرفتیم که دفتر را تعطیل کنیم. بنابراین به تیم سی نفره‌ام گفتم که قرار است دفتر را تعطیل کنیم.

    از آنها پرسیدم: «پول نقد می‌خواهید یا سهام علی بابا؟» اگر پول نقد می‌خواهید، هر نفر می‌تواند دو تا سه هزار دلار بگیرد. اگر سهام علی‌بابا را می‌خواهند هر سهم را به قیمت یک یا دو سنت می‌دهم. خودتان انتخاب کنید. همه گفتند پول می‌خواهیم، سهام نمی‌خواهیم. همه آنها با سه هزار دلار و با خوشحالی به خانه‌هایشان رفتند. بله، ما اشتباهات زیادی مرتکب شدیم، همکارانمان هم اشتباهات زیادی مرتکب شدند.

     

    هدف ما از ارائه این مطالب کمک به شما دوست عزیز است تا با استفاده از موارد مطرح شده، در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود یک گام جلوتر بروید. اگر مشتاق هستید در کنار یک زندگی آرام، شغلی فارغ از مکان و زمان را هم تجربه کنید، برای کسب اطلاعات لازم درمورد فروشندگی در وبسایت آمازون با ما در آموزش فروش در آمازون همراه باشید. همچنین با دنبال نمودن صفحه نتایج شگفت‌انگیز دوره آربی از تجربیات دانشجویان این دوره بهره ببرید.

     

     

    شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

    برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

    لطفا شکیبا باشید !

    پایان لیست نظرات

    آدرس :
    اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
    نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

    شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

    031-45248985
    031-45270622
    031-45270633

    دوره جامع فروش در آمازون
    دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

    برای خرید و دانلود  کتاب علی بابا و چهل دزد  نوشته  ویکتور نیکول  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

    خیلی عالی و قشنگ بود از همه لحاظ

    از داستانش خیلی خوشم اومد❤
    حتما بخونید⚘🌹

    خیلی جالب بود و خیلی قشنگ
    😍😍😍😍🌛❤️

    عالی واقعا توصیه میکنم بخونید

    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf

    بابا حداقل یکی رو رایگان بزارید تا بفهمیم ارزش داره یانه

    طاقچه سایت و اپلیکیشن   دانلود کتاب الکترونیکی    و    دانلود کتاب صوتی    است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله،    روزنامه    و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه  کتاب‌های روانشناسی  ،  رمان و داستان  ،   کتاب‌های تاریخی  ،   کتاب فلسفی  و هزاران  کتاب رایگان برای دانلود  وجود دارد.  

    برای خرید و دانلود  کتاب هرگز تسلیم نشو! (جک ما از زبان خودش)  نوشته  جک ما  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

    نمونه را خوندم و انتظار داشتم تا انتهای کتاب با مطالب پیوسته مواجه باشم.
    ولی بعد از مقدمه فقط تیکه‌های سخنان جک ما اومده تو هر صفحه دو تا پند و سخن تا اخر کتاب.
    با این که جک ما را خیلی

    خیلی جالبه که چطور یک آموزگاری که هیچی از اینترنت و تکنولوژی نمیدونه، میتونه یکی از بزرگترین و سوداور ترین سایتهای خرید و فروش کالا در جهان رو ایجاد کنه

    چرا کتاب دانلود نمیشه ؟
    گزینه خرید رو میزنم ولی انجام نمیشه

    طاقچه سایت و اپلیکیشن   دانلود کتاب الکترونیکی    و    دانلود کتاب صوتی    است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله،    روزنامه    و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه  کتاب‌های روانشناسی  ،  رمان و داستان  ،   کتاب‌های تاریخی  ،   کتاب فلسفی  و هزاران  کتاب رایگان برای دانلود  وجود دارد.  


    نسخه کامل پی دی افDownloads-icon



    خیارشور و ترشیجات
    Downloads-icon



    خیارشور و ترشیجات
    Downloads-icon


    adminDownloads-icon


    دسته‌بندی نشدهDownloads-icon


    {google:suggestsubtypes:19Downloads-icon


    19Downloads-icon


    22Downloads-icon


    30Downloads-icon


    دانلود رایگان کتاب 1001 اشتباه علی باباDownloads-icon


    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی باباDownloads-icon


    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdfDownloads-icon


    Previous postدانلود کتاب 1000 collocationDownloads-icon


    Next postدانلود کتاب 1001 لغت انگلیسیDownloads-icon


    دانلود فایل صوتی کتاب 1000 english collocatioDownloads-icon


    دانلود فایل صوتی کتاب 1000 collocationDownloads-icon


    دانلود کتاب 1000 english collocations in 10 mDownloads-icon


    دانلود کتاب صد سال تنهایی با کیفیت بالاDownloads-icon


    دانلود کتاب صد سال تنهایی به زبان انگلیسیDownloads-icon


    می 2021Downloads-icon


    آوریل 2021Downloads-icon


    مارس 2021Downloads-icon


    فوریه 2021Downloads-icon


    ژانویه 2021Downloads-icon


    دسامبر 2020Downloads-icon


    دسته‌بندی نشدهDownloads-icon


    ورودDownloads-icon


    خوراک ورودی‌هاDownloads-icon


    خوراک دیدگاه‌هاDownloads-icon


    نسخه کامل پی دی افDownloads-icon


    نسخه کامل پی دی افDownloads-icon


    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی باباDownloads-icon


    ادامه خواندن دانلود کتاب 1001 اشتباه علی باباDownloads-icon


    دسته‌بندی نشدهDownloads-icon


    {google:suggestsubtypes:19Downloads-icon


    19Downloads-icon


    22Downloads-icon


    30Downloads-icon


    دانلود رایگان کتاب 1001 اشتباه علی باباDownloads-icon


    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی باباDownloads-icon


    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdfDownloads-icon


    دانلود فایل صوتی کتاب 1000 english collocatioDownloads-icon


    دانلود فایل صوتی کتاب 1000 collocationDownloads-icon


    دانلود کتاب 1000 english collocations in 10 mDownloads-icon


    دانلود کتاب صد سال تنهایی با کیفیت بالاDownloads-icon


    دانلود کتاب صد سال تنهایی به زبان انگلیسیDownloads-icon


    می 2021Downloads-icon


    آوریل 2021Downloads-icon


    مارس 2021Downloads-icon


    فوریه 2021Downloads-icon


    ژانویه 2021Downloads-icon


    دسامبر 2020Downloads-icon


    دسته‌بندی نشدهDownloads-icon


    ورودDownloads-icon


    خوراک ورودی‌هاDownloads-icon


    خوراک دیدگاه‌هاDownloads-icon


    نسخه کامل پی دی افDownloads-icon

    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf
    دانلود کتاب 1001 اشتباه علی بابا pdf
    0


  • منتشر شده

    در

    توسط

    دیدگاه‌ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *