pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶
pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶


Jump to navigation


تاریخ ارسال 1396/05/09

برای دریافت فایل راهنمای عمل برنامه ویژة مدرسه کلیک کنید

برای دریافت فایل استاندارد بسته های تربیت و یادگیری کلیک کنید

برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

تنها مرجع رسمی انتشار فایل کتاب های درسی، وب سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به نشانی chap.sch.ir می باشد و با وب سایت ها، شرکت ها و موسساتی که بدون دریافت مجوز رسمی از این اداره کل، اقدام به نشر و توزیع فایل های الکترونیکی به صورت online یا offline نمایند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.


مقدمهDownloads-icon


بخش اولDownloads-icon


زیست شناسی(2)Downloads-icon


Jump to navigation

برای دریافت فایل راهنمای عمل برنامه ویژة مدرسه کلیک کنید

برای دریافت فایل استاندارد بسته های تربیت و یادگیری کلیک کنید

برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

تنها مرجع رسمی انتشار فایل کتاب های درسی، وب سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به نشانی chap.sch.ir می باشد و با وب سایت ها، شرکت ها و موسساتی که بدون دریافت مجوز رسمی از این اداره کل، اقدام به نشر و توزیع فایل های الکترونیکی به صورت online یا offline نمایند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

برای دانلود کتاب‌های زیست‌شناسی یازدهم براساس سال چاپ از هر یک از لینک‌های زیر اقدام کنید.

کلاس ما: کتاب زیست شناسی پایه یازدهم یا همون زیست ۲ کتاب تخصصی رشته تجربی هست نسخه که نسخه نهایی آن با فرمت PDF منتشر شده که شامل ۹ فصل و حدود ۲۲۰ صفحه هست در ادامه می توانید توضیح فصل ها و نقد و بررسی هر کدام را بخوانید و همچنین PDF کتاب زیست شناسی پایه یازدهم تجربی رو دانلود کنید.

به طور کلی فصل اول تا چهارم کتاب زیست یازدهم مربوط به اندام و حواس میشه و چگونه کارکردنشون رو توضیح میده اما از فصل پنج به بعد راجع به تنظیم شیمیایی و تقسیم سلول ها و اندام تولید مثل انسان و گیاهان و چگونگی رشد گیاهان صحبت شده است.

قبل از بررسی فصل های مختلف ابتدا سر فصل های کتاب زیست شناسی یازدهم رو می تونید در پایین مشاهده کنید:

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

در ادامه همانطور که در ابتدا اشاره کردیم به نقد و بررسی تک تک فصل های زیست شناسی کلاس یازدهم می پردازیم.

این فصل از کتاب زیست یازدهم در مورد استخوان و نحوه کار آن به صورتی کامل توضیح داده است. به گونه ای که اغلب بیماری های استخوانی در آن توضیح داده شده است. علاوه بر آن این فصل درباره ی اندام های کمکی استخوان یعنی ماهیچه های صاف و اسکلتی نیز بحث شده است.

در این فصل از کتاب زیست شناسی یازدهم در مورد اموری که انسان را در حرکت یاری می رساند بحث شده است. یعنی در مورد سلول های عصبی و دستگاه عصبی که دائما فعال هستند در این کتاب نسبت به سال پیش فراتر رفته و به صورت کامل و جامع تری در مورد دستگاه عصبی و نحوه کارکرد آن به ویژه اختلال های آن نیز صحبت شده است.

این فصل زیست یازدهم مربوط به اندامی میباشد که ما حرکات آنان را حس میکنیم و نسبت به آن واکنش میدهیم. در این فصل در مورد تمام حواس توضیح داده شده که چگونه فعالیت میکنند و چه عواملی موجب ضرر و تخریب آنها میشود و در آخر در مورد بیماری های در بر گیرنده آنها بحث میشود. این فصل علاوه بر توضیحات مفصلی راجع به اندام حسی انسان به اندام حسی دیگر موجودات نیز پرداخته است.

این بخش در مورد ایمنی بدن انسان و سیستم پدافندی بدن توضیح داده شده که دارای سه بخش اساسی و اصلی است. ایمنی یکی از دغدغه همه انسان هاست زیرا سلامتی ما بدان وابسته است و باید دانست که بدن ما در برابر بیماری ها مقاوم است اما عوامل بیرونی که انسان به آن اجازه دخالت میدهد بدن را تضعیف میکند و باعث عبور عوامل بیماری زا از سد مقاومتی نخست بدن یعنی پوست میشود و عوامل پدافندی درون بدن شروع به فعالیت میکنند که خود آنها به دو دسته تقسیم میشوند. این فصل خیلی مفصل در مورد نحوه کار این دستگاه صحبت کرده است.

در فصل پنجم کتاب زیست کلاس یازدهم به توضیح اعمال شیمیایی و هورمونی می پردازد که چگونه و برای چه این هورمون یا ماده شیمیایی در بدن جابه جا میشود و چه تاثیری بر بدن و فعالیت های آن می گذارد.

این فصل به طور مستقیم با دی ان ای ارتباط دارد و در مورد آن و عوامل تاثیر گزار بر آن و حتی بیماری های ناشی از دی ان ای و تقسیم نادرست سلولی توضیح داده. این فصل علاوه بر توضیح کامل در مورد دی ان ای، به راه حل های خوبی برای مقابله با عوامل بیماری زا و احتمال تولد انسان های عقب مانده و حتی سرطان های بد خیم و خوش خیم مطرح کرده است.

این فصل کتاب زیست شناسی پایه یازدهم به طور کامل بحث تولید مثل و اندام های مربوط به آن را توضیح داده به گونه ای که از زمان قبل از لقاح تا بعد از زایمان و به دنیا آمدن یک فرزند را توضیح داده و انواع لقاح را نیز در اغلب جانوران مطرح کرده است که خود سبب آگاهی خوبی می‌شود.

این فصل مکمل فصل قبل می باشد و تولید مثل گیاهان را با روش های مخصوص آن گیاهان توضیح داده است. اغلب گیاهان به روش گرده افشانی تولید مثل می کنند که البته بعضی حشرات و حیوانات نیز در این گرده افشانی دخیل هستند.

این فصل ، فصل آخر کتاب زیست شناسی پایه یازدهم می باشد گیاهان نسبت به عوامل اطراف خود واکنش هایی نشان می دهند مثلا به سمت نور خم میشوند. گیاهان با برخی تاثیراتی که از اطراف دریافت می کنند یا رشد می کنند یا با آن شرایط خود را مطابقت می دهند.

جمع بندی و مقایسه:

این کتاب نسبت به سال گذشته ۱ فصل اضافه تر دارد و مبحث هایی چون دی آن ای و تولید مثل و ایمنی به صورت کامل و جامع تری در خصوص گیاهان و انسان در آن مورد بحث قرار گرفته است.

این کتاب حتی با اینکه دومین چاپ نسخه نهایی آن است دارای مشکلات متعدد است که ان الله در چاپ بعدی این مشکلات را نخواهد داشت.

نظر شما در مورد زیست یازدهم چیست؟ از فارسی سازی عبارات آن رضایت دارید؟ به نظر شما چه اصلاحاتی بهتر است در جهت بهبود این کتاب انجام شود؟

اشاره

رشد آموزش زیست‌شناسی: در یک بعدازظهر زیبای بهاری، دقیق‌‌تر بگویم، در بعدازظهر روز یکشنبه هفتم خردادماه ۱۳۹۶، مطابق با دوم رمضان‌المبارک ۱۴۳۸، در شورای تألیف کتاب درسی جدیدالتألیف زیست‌شناسی ۲ حضور یافتم. در این بعدازظهر، کتاب جدیدالتألیف زیست‌شناسی ۲ برای دانش‌آموزان پایه یازدهم هنوز در مرحله نظرخواهی و اعتبارسنجی قرار داشت و هنوز مرحله آماده‌سازی آن به پایان نرسیده بود. اگر می‌خواهید بپرسید که چرا با این عجله و چرا صبر نکردم کتاب کاملاً آماده شود و سپس درباره آن آگاهی‌رسانی کنم، باید عرض کنم که چون وقت کافی نداشتم و مجله‌ای که در دست دارید، مطابق برنامه، باید هر طور شده همین روزها برای چاپ آماده و تحویل چاپخانه شود تا بتواند در روز اول مهرماه در دستان شما جای و نیز گونه دیجیتال آن در برابر چشمان شما قرار گیرد.

هدفم گفت‌وگو درباره این کتاب و طرح مطالبی بود که برای معلمان زیست‌شناسی جالب، مفید، دانستنی و راهگشا باشند. قصدم بیشتر این بود که پیام برنامه‌ریزان و مؤلفان کتاب جدیدالتألیف را به شما برسانم، بدون اظهارنظرهای کارشناسانه. چون بهتر دیدم بحث‌های کارشناسی را بگذاریم برای شماره‌های بعدی، یعنی زمانی که کتاب آماده و منتشر شده باشد و آنگاه از انعکاس نظرهای کارشناسانه شما استقبال خواهیم کرد.

همگی مؤلفان و برنامه‌ریزان این کتاب در این میزگرد شرکت داشتند که عبارت بودند از: بهمن فخریان (سرگروه تألیف و مؤلف فصل تولیدمثل انسان)، الهه علوی (مؤلف فصل‌های تولیدمثل نهاندانگان و پاسخ گیاهان به محرک‌ها)، مریم انصاری (مؤلف فصل‌های تنظیم عصبی و حواس)، سیدعلی آل‌محمد (مؤلف فصل‌های تنظیم شیمیایی و ایمنی)، دکتر اعظم غلامی (عضو شورای برنامه‌ریزی گروه) و محمد ابراهیمی (مؤلف فصل‌های حرکت و تقسیم یاخته).

در سراسر متن این میزگرد، منظور از «این کتاب»، کتاب جدیدالتألیف زیست‌شناسی پایه یازدهم و منظور از «کتاب قبلی»، کتاب زیست‌شناسی و آزمایشگاه ۲ برای پایه سوم علوم تجربی است که امسال منسوخ شده است.

فخریان:

بهتر است در ابتدا همکاران را معرفی کنم. همکاران تألیف این کتاب عبارت‌اند از آقای محمد ابراهیمی دانشجوی دکترای زیست‌شناسی گیاهی، آقای علی آل‌محمد کارشناس ارشد ژنتیک انسانی، خانم الهه علوی دانشجوی دکتری زیست‌شناسی گیاهی، خانم مریم انصاری، هم کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی هستند و هم کارشناس ارشد زیست‌شناسی جانوری و خودم بهمن فخریان کارشناس ارشد فیزیولوژی جانوری. البته، خانم دکتر اعظم غلامی متخصص فیزیولوژی جانوری از دانشگاه فرهنگیان در شورای ما تشریف دارند که مؤلف این کتاب نیستند، بلکه به عنوان عضو شورای برنامه‌ریزی گروه با ما همکاری می‌کنند.

البته چند تن از این مؤلفان در تألیف کتاب قبلی، یعنی زیست‌شناسی و آزمایشگاه ۲ هم مشارکت داشته‌اند که عبارت‌اند از خانم علوی، خانم انصاری و آقای آل‌محمد.

بد نیست ابتدا مختصری به تفاوت‌های کتاب‌های زیست‌شناسی ۱ (پایه دهم) که پارسال منتشر شد و زیست‌شناسی ۲ (پایه یازدهم) که اکنون مورد بحث است، اشاره کنم. کتاب زیست‌شناسی ۲ برای پایه یازدهم تألیف شده، ادامه کتاب زیست‌شناسی ۱ است. بیشترِ مباحث آن فیزیولوژی است و دستگاه‌های مختلف بدن را در بر می‌گیرد. در این کتاب هم مثل کتاب پایه دهم، مباحث گیاهی و جانوری جدا از هم مطرح شده‌اند. هفت فصل آن جانوری و دو فصل آن گیاهی است. تِم یا موضوع اصلی کتاب دهم «کسب ماده و انرژی» بود، اما تِم این کتاب «تنظیم، هماهنگی و پایداری» است: تنظیم فرایندهای زیستی.

یکی از تفاوت‌های بین این دو کتاب، یعنی کتاب دهم و کتاب یازدهم، در نوع اعتبارسنجی آن است. در نظرسنجی این کتاب برخلاف کتاب دهم که در آن فقط دو استان و از هر استان ۱۰ نفر و در عمل حدود سیزده چهارده نفر از معلمان مشارکت داشتند، در حالی که در نظرخواهی از این کتاب معلمانی از همه استان‌های کشور مشارکت دارند؛ از هر استان دو نفر موظف‌اند که از نظر معلمان دیگر هم استفاده کنند. علاوه بر معلمان اعضای گروه تحلیل محتوای استان‌ها نیز در این اعتبارسنجی شرکت دارند. در سایت اعتبارسنجی این کتاب حدود ده هزار نظر وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مفیدند و ما از آن‌ها استفاده کرده‌ایم.

حالا درباره مقایسه این کتاب با کتاب قبلی: اگرچه برخی مباحث این کتاب با مباحث کتاب قبلی، یعنی کتاب زیست‌شناسی و آزمایشگاه۲ پایه سوم علوم تجربی که از امسال منسوخ شده، مشابه‌اند؛ اما تفاوت‌هایی با آن‌ها دارند: سعی کرده‌ایم مشکلاتی را که کتاب‌های قبلی داشتند، در این کتاب برطرف کنیم.

مثلاً، در کتاب قبلی بعضی قسمت‌ها خوب توضیح داده نشده بود. بنابراین، لازم بود دانش‌آموزان برای درک بیشتر به کتاب‌ها و منابع دیگر مراجعه کنند. در این کتاب سعی کرده‌ایم این مشکل را برطرف کنیم. سعی کرده‌ایم در این کتاب از مطالب به‌روز استفاده کنیم. منابع ما چاپ سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هستند. به علاوه، تصاویر این کتاب بر خلاف برخی تصاویر کتاب قبلی کاملاً گویا هستند و سعی کرده‌ایم تصاویر کاملاً مطابق با متن باشند و متن و تصاویر همدیگر را تکمیل کنند.

انصاری:

من بیشتر روی دو فصلی که کار کرده‌ام صحبت خواهم کرد. مطالب پایه در کتاب‌های درسی در طول زمان تفاوت زیادی پیدا نمی‌کنند. در این کتاب هم همان مطالب پایه کتاب قبلی مطرح شده‌اند. آنچه بین این دو متفاوت است، تِم کتاب است. بنابراین، برخی مطالب نسبت به کتاب قبلی حذف شده‌اند؛ مانند پرده مننژ که در کتاب قبلی مفصل‌تر توضیح داده شده بود، ولی در این کتاب مختصر و به جای آن بیماری مننژیت که موضوعی کاربردی است، افزوده شده است.

سعی کرده‌ایم مطالبی مرتبط با زندگی روزمره را در این فصل‌ها بگنجانیم. مثلاً در بحث تنظیم عصبی، هنگام توضیح چگونگی ایجاد جریان الکتریکی در مغز، موضوع نوار مغزی را که بر اثر ایجاد پتانسیل عمل در سلول‌های عصبی ایجاد می‌شود، آورده‌ایم. درباره ساختار نورون، ساختار دستگاه عصبی و چگونگی کار نورون‌ها مفصل‌تر توضیح داده‌ایم؛ چون بحث‌های به‌روزتری هستند. شیوه بیان هم متفاوت است. سعی کرده‌ایم کمک کنیم تا آموزش گام به گام انجام شود. برای این کار شکل‌گیری مفاهیم در ذهن دانش‌آموزان را با فعالیت‌هایی که بیشتر مداد و کاغذی هستند، همراه کرده‌ایم؛ البته فعالیت‌های عملی هم برای گسترش یادگیری ارائه شده است. مطالب به روز، مانند بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را آورده‌ایم که اگرچه در حال حاضر درمان ندارند، اما دانستن درباره آن‌ها و انتخاب سبک زندگی مناسب و کنار آمدن با آن‌ها لازم است. پیامدهای زیستی اعتیاد، به‌ویژه اعتیاد به الکل؛ همچنین موضوع حافظه که به نظر می‌رسد برای بچه‌ها جذابیت بیشتر داشته باشد، در فصل تنظیم عصبی آورده شده است. در فصل حواس، چگونگی کار گیرنده‌های حسی مفصل‌تر از قبل بیان شده و دسته‌بندی به‌روز گیرنده‌های حسی و نیز سازش گیرنده‌ها از مطالب جدید این فصل است.

بیشتر معلمانی که در فرایند اعتبارسنجی این کتاب شرکت داشته‌اند، با مطالبی که انتخاب کرده‌ایم، به ویژه بخش‌های جدید و نیز با شیوه بیان موافق بوده‌اند و آن‌ها را تأیید کرده‌اند. به نظر آنان فعالیت‌ها و جای آن‌ها در بین مطالب نیز مناسب است.

علوی:

من در کتاب قبلی فصل تولیدمثل گیاهان را کار کردهام. در این کتاب هم دو فصل تولیدمثل گیاهان و نیز فصل مربوط به پاسخ گیاهان به محرک‌های بیرونی و درونی را تألیف کرده‌ام. البته، این دو فصل با آنچه در کتاب قبلی نوشته شده بود، تفاوت دارند. مثلاً تولیدمثل خزه‌ها، سرخس‌ها و بازدانگان در این کتاب نیامده و به‌طور کلی، چرخه‌های زندگی گیاهان در این کتاب حذف شدند.

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

چون این چرخه‌ها فراموش‌شدنی‌اند، جنبه حفظی آن‌ها زیاد است و کاربردی برای دانش‌آموزان ندارند. به علاوه، برای مطرح کردن آن‌ها در این کتاب رویکردی تکاملی لازم بود که در این کتاب فاقد آن هستیم. به جای آن، این کتاب بیشتر انسان‌محور است و بر نیازهای دانش‌آموزان تکیه دارد. با توجه به حجم محدود کتاب، جایی برای پرداختن به مطالب پیچیده تکاملی نبود. نیازی ندیدیم مطالبی درباره آنتریدی، آرکگون، مشابهت‌های اجزای رویشی و زایشی آن‌ها مطرح کنیم. فکر کردیم بهتر است به جای این که ذهن دانش‌آموزان را به سمت حفظ کردن این گونه مطالب ببریم، آنان را به سوی درک و یادگیری مفاهیمی سوق دهیم که برای آن‌ها ملموس‌تر و جذاب‌تر است.

متأسفانه در جامعه ما وضعیت به ‌گونه‌ای است که در آزمون‌ها به‌جای تکیه بر مفاهیم و درک، با کلمات بازی می‌کنند و مثلاً، معادل‌های آرکگن و آنتریدی را در نهاندانگان می‌پرسند و با آن‌ها دانش‌آموزان را سردرگم می‌کنند. به علاوه، چون در این کتاب محدودیت تعداد صفحه داشتیم و می‌خواستیم مطالب درسی را بیشتر با زندگی روزمره دانش‌آموزان مرتبط کنیم، فصل تولیدمثل را فقط به نهاندانگان اختصاص دادیم. محتوا شامل متن اصلی، تصاویر، کادرهای بیشتر بدانید و فعالیت است. مطالبِ «بیشتر بدانید» مسلماً برای دانش‌آموزان جذاب‌اند. مطالبی را که بیشتر بار دانشی دارند و طراحان سؤال ممکن است برای پیچیده کردن متن از آن‌ها سوء استفاده کنند، به کادرهای «بیشتر بدانید» منتقل کرده‌ایم.

در فصلِ مربوط به پاسخ گیاهان به محرک‌ها، محرک‌ها را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم: درونی و بیرونی. گیاه یا فرایندهای گیاهی، برایند پاسخ گیاه به این محرک‌هاست. رویکرد این فصل جدیدتر از کتاب قبلی است. شاید دانش‌آموزان با این فصل به شباهت‌های گیاهان با جانوران بیشتر پی ببرند و گیاهان را هم موجود زنده به شمار آورند. مثال‌هایی از تعامل گیاهان و جانوران در این فصل آمده است که فکر می‌کنم از بخش‌های جذاب این فصل باشد. امیدوارم کتاب در چرخه آموزش واقعی در کلاس درس موفق از آب درآید.

فخریان:

باید توضیح دهم که شورا با حذف این چرخه‌ها موافقت کرده بود. یکی از دلایل حذف خزه‌ها و سرخس‌ها از این کتاب، آن است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما تا حالا خزه یا سرخس ندیده‌اند. من خود از طرفداران آموزش مثال‌ها و مصداق‌های تکاملی هستم؛ اما تلاش ما بر این بوده است که در کتاب مطالب ملموسی برای دانش‌آموزان بیاوریم. نمی‌دانم در چند استان کشور خزه و سرخس وجود دارد. تلاش ما بر این بوده است که ارتباط زیست‌شناسی را با زندگی روزمره حفظ کنیم. حتی بسیاری از معلمان ما تاکنون خزه و سرخس ندیده‌اند. آوردن این مثال‌های غیرملموس باز کردن بابی برای سوءاستفاده در کلاس‌های کنکور است.

علوی:

البته، دانش‌آموزان تا پایه نهم با خزه‌ها، سرخس‌ها و بازدانگان آشنا می‌شوند؛ اگرچه تولیدمثل و ساختارهای تولیدمثلی آن‌ها را به‌طور جزئی نمی‌خوانند. در پایه هشتم به طور مختصر به آن‌ها اشاره شده است؛ اما باید درنظر داشت که تِم کتاب بر تألیف آن اثر دارد. مثلاً، در کتاب‌های درسی هندوستان مطالب مربوط به فناوری زیستی و کشاورزی فراوان به چشم می‌خورد. در این کتاب‌ها گیاهان با جزئیات کامل مطرح شده‌اند. چون زیربنای اقتصاد آن‌ها کشاورزی است. در برخی کشورهای دیگر رویکرد کاملاً بوم‌شناختی هست. در سند چشم‌انداز بیست ساله ما بسیاری از الویت‌های پژوهشی در زمینه زیست‌شناسی است؛ اما به نظر می‌رسد هنوز سیاست‌گذاران و مدیران ما به این توافق نرسیده‌اند که چرا علم آموزش می‌دهیم. آیا این کار را برای پرورش تفکر فلسفی دانش‌آموزان انجام می‌دهیم یا قرار است آنان را در استفاده از منابع عملگرا بار بیاوریم. نمی‌دانیم آیا الویت ما بهداشت و سلامت است یا شناخت طبیعت. علت این سردرگمی آرمانگرا بودن ماست. نمی‌توانیم الویت‌ها را تعیین کنیم و مثلاً ده سال آن را ادامه بدهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. به این علت بسیاری از چیزها را از دست می‌دهیم.

باید توضیح دهم که در اعتبارسنجی این فصل هیچ کس به حذف این چرخه‌ها اعتراض نکرده است. به نظر می‌رسد همه این تغییر را پذیرفته‌اند.

آل‌محمد:

امیدوارم که دانش‌آموزان به واسطه این کتاب با گیاهان آشتی کنند؛ ولی در عین حال با جانوران قهر نکنند!

دکتر غلامی:

من در جریان برنامه‌ریزی و تألیف کتاب نبوده‌ام و از تِم آن اطلاع ندارم، ولی جنبه‌های کاربردی آن را می‌پسندم.می‌توانم بگویم که در این کتاب اصل بر ساده‌نویسی بوده است. منظورم از ساده‌نویسی کاستن از کیفیت محتوا نیست. به علاوه، این کتاب پیوندی با زندگی روزمره برقرار کرده است.من در بررسی کتاب سعی کردم از سنگینی محتوا بکاهم. مثلاً، وقتی دیدم که کارهای مخچه را پشت سر هم ردیف و آن‌ها را با ویرگول جدا کرده‌اند، به عنوان کسی که فیزیولوژی خوانده است، مخالفت کردم. چون کسی که هنوز ارتباط مغز با مخچه را نمی‌داند، فقط باید آن‌ها را حفظ کند.

این مطالب حفظی خوراکی میشد برای طراحان تست‌های کتاب‌ها و آزمون‌های کنکوری. در دستگاه عصبی مرکزی هم چیزی شبیه چرخه‌های زندگی گیاهان داشتیم که حذف کردیم.

انصاری:

در کتاب قبلی، دانش‌آموزان در پایه‌های پایین‌تر، مثلاً در دوره راهنمایی تحصیلی مطالب چندانی درباره فیزیولوژی نمی‌خواندند؛ اما امروزه این طور نیست. دانش‌آموزان امروزی در دوره متوسطه اول مطالب بیشتری در این باره آموخته‌اند،بنابراین بایدمطالب گسترده‌تری را در این پایه بیاموزند؛ البته قرار نیست کتاب را دانشجویی بکنیم، مطالب دانش‌آموزی است.

آل محمد:

ما برای تألیف این کتاب چالش‌های متعدد و مختلفی داشتیم. می‌دانید که سال‌ها از تألیف کتاب‌های قبلی گذشته و در این مدت علم پیشرفت‌های بسیاری کرده است. برخی مطالب کتاب قبلی اکنون اعتبار علمی چندانی ندارد. یکی از این چالش‌ها انطباق محتوا با علوم جدید بوده است. به علاوه، رویکردهای آموزشی نیز در این مدت تغییر کرده‌اند. همان طور که در فصل اول کتاب دهم نوشته شده، زیست‌شناسان باید کل‌نگر باشند، نه جزءنگر. ما بایستی این کل‌نگری را در تألیف کتاب هم رعایت می‌کردیم. باید نگاه جزءنگر و تقلیل‌گرا را به کل‌نگری تغییر می‌دادیم. سعی کرده‌ایم این را تا حد زیادی لحاظ کنیم.

دیدگاه‌ها و اهداف آموزش علوم هم در این مدت تغییر کرده‌اند. اکنون تکیه بیشتر بر شایسته‌پروری است و انتظار می‌رود دانش‌آموز با خواندن مطالب کتاب و تعاملی که با معلم و مدرسه برقرار می‌کند، به شایستگی برسد. مخاطبان ما برای دانشگاه رفتن تربیت نمی‌شوند. البته، ممکن است وارد دانشگاه بشوند یا به رشته‌های دیگری وارد شوند؛ اما ما مخاطب را عام‌تر دیده‌ایم. باید پیش‌نیازی به دانش‌آموز می‌دادیم که بتواند براساس علاقه خود انتخاب کند. قرار نبود پایه دانشی به دانش‌آموز بدهیم که آن را در دانشگاه ادامه دهد. به همین علت مطالب ساده‌اند و به ما ارائه اصل مفهوم اکتفا کرده‌ایم. این به معنی پایین آوردن سطح علمی نیست؛ بلکه به این معنی است که کتاب ساده و روان‌تر شده و در آن از پرداختن به جزئیات پرهیز شده است.

ما سعی کردیم با ارائه کلیات، تصویری در ذهن دانش‌آموز ایجاد کنیم. تصویری که دانش‌آموز به استنباطی کلی از موضوع برسد. بعضی از این تصاویر با تصاویری که از قبل در ذهن دانش‌آموز ایجاد شده بود، متفاوت‌اند. مثلاً، در بخش هورمون‌ها ارتباطهای شیمیایی بین سلول‌ها را به عنوان دیدگاهی کل‌نگر درنظر گرفتیم و به انتقال یک پیام شیمیایی از غده به سلول هدف اکتفا نکردیم. فصل ایمنی نیز فصلی است که پیش‌نیازهای زیادی می‌خواست. این فصل بسیار چالش‌برانگیز است و لذا سعی کرده‌ایم مطالب آن در مورد کلیات باشد و از ذکر جزئیات پرهیز کرده‌ایم. امیدوارم توانسته باشیم به این اهداف برسیم.

ابراهیمی:

همکاران مطالبی کلی را گفتند. یک مطلب باید به گفته‌های همکاران اضافه کنم: در نظام آموزشی جدید بین متوسطه اول و دوم پیوستگی وجود دارد. بسیاری از موضوع‌هایی که در این کتاب‌ها نیست،در کتاب‌های متوسطه اول هست؛ ولی با عمق کم‌تر. باید کل کتاب‌های متوسطه اول و دوم را بررسی کنیم تا به نتیجه برسیم. مثلاً، طبقه‌بندی موجودات زنده در این کتاب‌ها نیست، ولی قبلاً گفته شده.

زمان محدود تدریس یکی از محدودیت‌های ما بوده است. مجبور بودیم الویت‌بندی کنیم و متن را بر اساس آن الویت‌ها بنویسیم. الویت با موضوع‌های ملموس بوده که با زندگی روزمره دانش‌آموزان ارتباط دارند. باید درباره آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارند، بحث می‌کردیم. در کتاب قبلی روی این مسائل زیاد بحث نشده بود. مثلاً در مبحث تقسیم سلولی به سرطان نپرداخته بود یا در بحث اندام‌های حرکتی به آسیب‌های این اندام‌ها اشاره نکرده بود. لازم بود اول مسائل را بشناسیم و پیش‌گیرانه عمل کنیم. در فصلی که من تألیف کرده‌ام، سعی کرده‌ام دید آسیب‌شناسانه داشته باشم و مشکلات جامعه را بشناسم و منعکس کنم.

کتاب قبلی چند اشکال داشت. یکی از آن‌ها تناقض بود. تناقضات را نمی‌شد اصلاح کرد. از این تناقضات سؤال و تست و آزمون گرفته می‌شد و این به زیان دانش‌آموزان تیزهوش بود. دانش‌آموز معمولی چندان ضرر نمی‌کرد. با این تناقض‌ها دانش‌آموزان ضعیف‌تر جلوتر بودند. در بعضی جاها به علت بدفهمی‌ها سؤالات مشکل‌داری طراحی می‌شد که البته اشکال کتاب نبود.

در کتاب جدید بیشتر با مثال وارد موضوع شده‌ایم. متأسفانه، این کتاب دید مولکولی ندارد. دید مولکولی را گذاشته‌ایم برای پایه دوازدهم. در نظرسنجی خیلی‌ها کتاب را تأیید کرده‌اند. در مورد کتاب دهم این گونه نبود و بعضی‌ها کل کتاب را زیر سؤال بردند، ولی این کتاب مقبول شده است.

فخریان:

بعضی مؤلفان این کتاب مؤلفان کتاب‌های علوم متوسطه اول هم بوده‌اند و تجربه‌های حاصل را در تألیف این کتاب به کار گرفته‌اند. تغییر کتاب معمولاً مشکل‌ساز است. معلم به کتابی عادت کرده؛ گرفتن آن و دادن کتابی جدید مشکل‌ساز است.

ما در مورد کتاب دهم با اعتراضاتی مواجه بودیم. معلمان شکایت داشتند که در کتاب دهم قسمت جانوران خیلی گسترده است. سعی کردیم در این کتاب مقداری از سنگینی مطالب بکاهیم. در هر فصل مقداری مقایسه بین جانوران و انسان انجام دادیم؛ ولی خیلی مطلب را گسترش ندادیم. با توجه به پیشرفت‌های روزافزون زیست‌شناسی سعی کرده‌ایم که مطالب جدید به کتاب اضافه کنیم. مثلاً سلول‌های بنیادی در متن اصلی و نیز در کادرهای بیشتر بدانید آورده‌ایم که جدید و جذاب است. دوقلوزایی همسان و ناهمسان در کتاب قبلی گنگ مطرح شده بود. سعی کردیم آن را با تصویر شرح دهیم. روش‌های مختلف ناباروری و درمان آن در زنان و مردان که مباحث روز و جذاب هستند را آورده‌ایم. امیدواریم کتابی که تألیف کرده‌ایم از سوی معلمان زیست‌شناسی کشور مقبول باشد.

می‌توانید این کتاب را با کتاب زیست‌شناسی (۲) چاپ ۱۳۹۴ نظام آموزشی سابق مقایسه نمایید:

برای دانلود بر لینک زیر کلیک فرمایید:

کتاب زیست‌شناسی (۲) چاپ ۱۳۹۴

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خدا به شما سلامتی عطا فرماید مقاله آموزنده و مفید بود ممنون…

👍…

چقدر جالب!!!!!!!…

واقعا مفیدبود…

واقعا عالی بود…


Downloads-icon


کتاب زیست‌شناسی (۲) چاپ ۹۶Downloads-icon


کتاب زیست‌شناسی (۲) چاپ ۹۷Downloads-icon


کتاب زیست‌شناسی (۲) چاپ ۹۸Downloads-icon


کتاب زیست‌شناسی (۲) چاپ ۱۳۹۴Downloads-icon



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+23,000

پرسش و پاسخ+18,000

آزمون آنلاین+4,000

درسنامه آموزشی +1,300

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

مباحث :

لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

آزمون آنلاین

30 تست

نمونه سوالات تستی زیست‌شناسی (2) پایۀ یازدهم رشتۀ تجربی ویژۀ آمادگی کنکور…

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون تستی زیست‌شناسی (2) پایۀ یازدهم رشتۀ تجربی ویژۀ آمادگی کنکور سراسری…

آزمون آنلاین

20 تست

آزمون تستی زیست‌شناسی (2) پایۀ یازدهم رشتۀ تجربی ویژۀ آمادگی کنکور سراسری…

2 صفحه

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

آزمون نوبت دوم زیست شناسی (2) پایه یازدهم تجربی دبیرستان شاهد | دهلران – اردیبهشت…

2 صفحه

سوالات امتحانی زیست شناسی (2) یازدهم دبیرستان ملا محمد بجنوردی | فصل 7 | گفتار 1:…

4 صفحه

امتحان ترم دوم زیست شناسی یازدهم دبیرستان موحد | خرداد 1398 + پاسخ

7 صفحه

نکات درسی فصل دوم زیست شناسی یازدهم | حواس

4 صفحه

آزمون نوبت دوم زیست شناسی (2) پایه یازدهم تجربی | خرداد 1399

2 صفحه

آزمون نوبت دوم زیست شناسی (2) پایه یازدهم دبیرستان حضرت معصومه | خرداد 1397

3 صفحه

نمونه سؤال امتحان نوبت دوم زیست شناسی (2) پایه یازدهم دبیرستان | خرداد 1397

11 صفحه

تست های تالیفی و تست های کنکوری زیست شناسی یازدهم | فصل 9: پاسخ گیاهان به محرک ها…

4 صفحه

امتحان نوبت اول زیست شناسی (2) یازدهم هماهنگ دبیرستان های دوره دوم متوسطه دهلران…

6 صفحه

سؤالات طبقه‌بندی شده زیست شناسی (2) پایه یازدهم | فصل اول- تنظیم عصبی

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

در این بخش می توانید کتاب زیست دهم چاپ ۹۶ برای کنکور۹۹ دانلود نمایید.

 

 

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام خسته نباشید..من داوطلب نظام قدیم هستم ولی امسال میخام کنکور جدید شرکت کنم و زیست دهم چاپ ۹۸ را دارم.ایا می تونم برای کنکور۹۹ استفاده کنم و ایا مطالب فرقی کرده یا همون زیست چاپ ۹۶ هست؟؟؟؟ ..خیلی ممنون

سلام
ممنون
بعضی از مطالب تغییراتی داشته. برای کنکور ۹۹ ،بهتره که از زیست دهم چاپ ۹۶ استفاده کنید.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Downloads-icon

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

در این بخش می توانید کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۷ برای کنکور۹۹ دانلود نمایید.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Downloads-icon

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

بسته های مشاوره ای ویژه دانش آموزان و والدین

برای دریافت برنامه درسی و یا کاربرگ (کلیک کنید)

کتاب های درسی رشته علوم تجربی را به آسانی دانلود کنید.

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2021 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

الان دیگه باید بگیم ویتامین زیست دمت گرم !!!

بهترین و دقیق ترین مدلی که میشد تغییرات کتاب درسی رو ارائه داد ویتامین زیست معرفی کرد. کوتاه، مفید و واضح. حالا میتونی تمام چیزی که باید از تغییرات کتاب درسی زیست شناسی بدونی رو اینجا بخونی… .

کتاب درسی زیست شناسی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای کنکور ۱۴۰۰ نسبت به کنکور ۹۹ تغییرات زیادی داشته است.

داوطلبان کنکور ۹۹ برای مطالعه ی کتاب درسی زیست شناسی باید از کتاب درسی دوازدهم چاپ ۹۸، کتاب درسی یازدهم چاپ ۹۷ و کتاب درسی دهم چاپ ۹۶ استفاده می کردند.

اما داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ باید از کتاب درسی دوازدهم چاپ ۹۹، کتاب درسی یازدهم چاپ ۹۸ و کتاب درسی دهم چاپ ۹۷ استفاده کنند.

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

بنابراین برای اینکه بدانیم کتب درسی زیست شناسی برای کنکور ۱۴۰۰ نسبت به کنکور ۹۹ چه تغییراتی داشته اند باید کتاب درسی دهم چاپ ۹۷ را ۹۶، کتاب درسی یازدهم چاپ ۹۸ را با چاپ ۹۷ و کتاب درسی دوازدهم چاپ ۹۹ را با چاپ ۹۸ مقایسه کنیم.

متخصصین زیست شناسی کنکور در ویتامین زیست این مقایسه ها را با دقت تمام در چندین مرحله ی دستی و کامپیوتری انجام داده اند و شما می توانید تغییرات کاربردی که براتیان لازم و مفید است را در ادامه مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که ما فقط تغییرات حاوی نکات آموزشی و لازم برای کنکور را قید کرده ایم و برای جلوگیری از هدر رفتن وقت شما، از ذکر کردن تغییرات دستوری و نوشتاری را که به ما مربوط نمی شود را صرف نظر کردیم.

کتاب مد نظر خود را انتخاب کنید

حذف بخشی از صفحه ۱۱

تغییر بخشی از صفحه ۲۱

اضافه شدن بخشی به صفحه ۴۱

اضافه شدن بخشی به صفحه ۵۴

تغییر اعداد جدول صفحه ۶۲

تغییر بخشی از صفحه ۶۴

تغییر بخشی از صفحه ۶۵

حذف بخشی از صفحه ۶۶

حذف بخشی از صفحه ۶۷

تغییر بخشی از صفحه ۷۰

اضافه شدن بخشی به صفحه ۷۶

اضافه شدن بخشی به صفحه ۸۹

اضافه شدن بخشی به صفحه ۳

تغییر بخشی از صفحه ۳

اضافه شدن بخشی به صفحه ۴

حذف بخشی از صفحه ۵

تغییر شکل ۷ در قسمت پ و ت

حذف اضافه در صفحه ۱۰

حذف بخشی از صفحه ۱۲

حذف بخشی از صفحه ۱۳

تغییر شکل ۱۹ در صفحه ۱۵

اضافه شدن بخشی به صفحه ۱۸

تغییر بخشی از صفحه ۲۰

تغییر توضیحات شکل در صفحه ۲۰

تغییراتی در شکل و متن صفحه ۲۲

تغییر و حذف بخشی از صفحه ۲۳

تغییراتی در صفحه ۲۵

تغییر بخشی از صفحه ۲۸

تغییر بخشی از صفحه ۲۹

حذف بخش هایی از صفحه ۳۱

حذف بخشی از صفحه ۳۲

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

حذف بخشی از صفحه ۳۳

تغییر و اضافه شدن بخشی به صفحه ۳۴

تغییراتی در صفحه ۳۹

تغییراتی در صفحه ۳۹

تغییراتی در صفحه ۴۰

از جدول صفحه ۴۲ سوال نمیاد

تغییر بخشی از صفحه ۴۹

خذف بخشی از صفحه ۵۵

تغییراتی در صفحه ۶۲

تازه اسم واقعی طرفو فهمیدن 😂😒

تغییر بخشی از صفحه ۶۷

تغییراتی در صفحه ۷۰

تغییر بخشی از صفحه ۷۱

تغییراتی در صفحه ۷۱

تغییراتی در صفحه ۷۳

تغییر و حذف در صفحه ۸۰

حذف تاثیر محتوای ژنی در کاریوتیپ ص۸۱

بیشتر به تغییر شکل ۳ دقت کنید ص۸۱

اضافه شدن بخشی به صفحه ۸۳

بیشتر به تغییر کلمه همانندسازی دقت کنید

تغییراتی در صفحه ۸۴

تغییرات مهمی در صفحه ۸۵

حذف بخشی از صفحه ۸۶

تغییر در شکل صفحه ۸۸

تغییر کلمۀ هم‌ساخت به همتا ص۹۱

تغییراتی در صفحه ۹۳

تغییراتی در صفحه ۹۵

حذف بخشی از صفحه ۹۶

تغییر در فعالیت صفحه ۱۰۱

تغییر و حذفیاتی در صفحه ۱۰۴

حذف نمودار های صفحه ۱۰۵

حذفیاتی در صفحه ۱۰۶

تغییراتی در صفحه ۱۰۸

تغییر بخشی از صفحه ۱۱۲

تغییراتی در صفحه ۱۱۳

حذف بخشی از صفحه ۱۱۵

تغییراتی در صفحه ۱۱۶

حذف بخشی از صفحه ۱۱۸

اضافه شدن بخشی به صفحه ۱۲۴

اضافه شدن بخشی به صفحه ۱۲۶

تغییر در صفحه ۱۲۸

تغییراتی در صفحه ۱۳۰

تغییر بخشی از صفحه ۱۳۱

تغییراتی در صفحه ۱۳۱

اضافه شدن بخشی به صفحه ۱۳۵

تغییراتی در شکل صفحه ۱۴۰

تغییر بخشی از صفحه ۱۱

تغییراتی در صفحه ۱۲

تغییر بخشی از صفحه ۱۳

تغییر بخشی از صفحه ۱۷

تغییر بخشی از صفحه ۳۵

تغییر بخشی از صفحه ۴۹

حذف بخشی از صفحه ۵۹

اضافه شدن بخشی به صفحه ۶۴

اضافه شدن بخشی به صفحه ۷۸

تغییر بخشی از صفحه ۹۲

اضافه شدن بخشی به صفحه ۹۷

تغییر بخشی از صفحه ۱۰۵

همانطور که مشاهده کردید در کتاب درسی زیست شناسی دهم در ۱۲ صفحه، در کتاب درسی زیست شناسی دوازدهم نیز در ۱۲ صفحه تغییراتی اعم از حذف، اضافه و یا دگرگونی داشتیم.

بیشترین تغییر نیز در کتاب درسی زیست شناسی یازدهم رخ داده است که تغییرات مهمی هم بوده اند.

راستی علاوه بر تغییرات کامل کتاب زیست  که به صورت کامل در بالای همین صفحه ارائه شده بود، تو این بخش از سایت هر هفته فیلم های کوتاهی از تغییرات کتاب قرار میدیم که تغییرات مهم رو توضیح میده و نکاتش رو کامل میگه که به صورت مفهومی یادبگیری وقتی قسمتی از زیست تغییر میکنه چجوری باید عمق و مفهوم جدید رو متوجه بشی.

ویتامین زیست تمام تلاششو میکنه که زیستت قوی بشه، پس بزن بریم…

کتاب درسی زیست شناسی دهم چاپ ۹۷

کتاب درسی زیست شناسی یازدهم چاپ ۹۸

کتاب درسی زیست شناسی دوازدهم چاپ ۹۹

بهترین ابزار برای مرور سریع قبل از آزمون و امتحان


کتاب درسی زیست شناسی دهم چاپ ۹۷Downloads-icon


کتاب درسی زیست شناسی یازدهم چاپ ۹۸Downloads-icon


کتاب درسی زیست شناسی دوازدهم چاپ ۹۹Downloads-icon

1,610,000 ریال

سال چاپ:99

سال چاپ:99

دکتر کمیل نصری-دکتر حسن محمد نشتایی-دکتر سینا رضا زاده سرابی-و گروه آموزشی ماز

727

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶


داود حکیمی
۳۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر خیلی سبز عزیز چاپ۹۷ این کتاب برای۱۴۰۰ مناسبه؟


خیلی سبز
۲ دی, ۱۳۹۹

داود جان باید کتابی رو تهیه کنی که اون سال خودت یازدهمی بودی


پویا
۲۲ آذر, ۱۳۹۹

سلام . چاپ ۹۶ این کتاب رو دارم آیا برای کنکور ۱۴۰۰ مناسب هست؟


خیلی سبز
۲۲ آذر, ۱۳۹۹

نه پویا جان از اون سال تغییرات خیلی زیاد بوده


فاطمه مظاهری
۱۳ آذر, ۱۳۹۹

با سلام…من حدود یک هفته پیش این کتاب رو سفارش دادم ولی هیچ پیامی در مورد تاییدش که ارسال میشه به دستم نرسید..لطفا راهنمایی کنید ممنون..


خیلی سبز
۱۵ آذر, ۱۳۹۹

فاطمه جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۶۳ تماس بگیرید


فاطمه
۱۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید ببخشید من زیست یازدهم چاپ ۹۸رو دارم برای کنکور ۱۴۰۱مناسب هست یا نه


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

سلام بله فاطمه جان


هما هابراگم
۱۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام.یک سری تست ترکیبی در آخر هر فصل از این کتاب وجود دارد که با فصل های جلوتر قاطی هستند.اون ها رو چه زمانی باید جواب بدیم؟


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

وقتی درس بعدی رو پیش خوانی میکنی


ارسلان
۹ آذر, ۱۳۹۹

با سلام وقتی که موقع خرید اطلاعاتم رو وارد میکنم مینویسه که نهوه ارسال رو انتخاب نکرده اید ولی گزینه نحوه ارسالی هم وجود نداره


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

ارسلان جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۳۶ تماس بگیر تا راهنماییت کنن


Mahdiyeh
۹ آذر, ۱۳۹۹

سلام چاپ ۹۸ زیست یازدهم (پرسش های چهار گزینه ای)از کجا میتونم سفارش بدم؟
برای کنکور ۱۴۰۰


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

باید از کتاب فروشی ها تهیه کنی


nazanin
۸ آذر, ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید
من این کتاب رو تهیه کردم زده چاپ صد و هفتم ۹۹
کتابفروشیم گفت که واسه سال ۱۴۰۰ مناسبه
الان توی نظرات گفته بودین مناسب نیست
چیکار کنم درسته یا نه؟


خیلی سبز
۸ آذر, ۱۳۹۹

نازنین جان این کتاب برای بچه هاییه که امسال یازدهم هستن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶

ایمیل *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکتر کمیل نصری-دکتر حسن محمد نشتایی-دکتر سینا رضا زاده سرابی-و گروه آموزشی ماز

727


داود حکیمی
۳۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر خیلی سبز عزیز چاپ۹۷ این کتاب برای۱۴۰۰ مناسبه؟


خیلی سبز
۲ دی, ۱۳۹۹

داود جان باید کتابی رو تهیه کنی که اون سال خودت یازدهمی بودی


پویا
۲۲ آذر, ۱۳۹۹

سلام . چاپ ۹۶ این کتاب رو دارم آیا برای کنکور ۱۴۰۰ مناسب هست؟


خیلی سبز
۲۲ آذر, ۱۳۹۹

نه پویا جان از اون سال تغییرات خیلی زیاد بوده


فاطمه مظاهری
۱۳ آذر, ۱۳۹۹

با سلام…من حدود یک هفته پیش این کتاب رو سفارش دادم ولی هیچ پیامی در مورد تاییدش که ارسال میشه به دستم نرسید..لطفا راهنمایی کنید ممنون..


خیلی سبز
۱۵ آذر, ۱۳۹۹

فاطمه جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۶۳ تماس بگیرید


فاطمه
۱۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید ببخشید من زیست یازدهم چاپ ۹۸رو دارم برای کنکور ۱۴۰۱مناسب هست یا نه


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

سلام بله فاطمه جان


هما هابراگم
۱۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام.یک سری تست ترکیبی در آخر هر فصل از این کتاب وجود دارد که با فصل های جلوتر قاطی هستند.اون ها رو چه زمانی باید جواب بدیم؟


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

وقتی درس بعدی رو پیش خوانی میکنی


ارسلان
۹ آذر, ۱۳۹۹

با سلام وقتی که موقع خرید اطلاعاتم رو وارد میکنم مینویسه که نهوه ارسال رو انتخاب نکرده اید ولی گزینه نحوه ارسالی هم وجود نداره


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

ارسلان جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۳۶ تماس بگیر تا راهنماییت کنن


Mahdiyeh
۹ آذر, ۱۳۹۹

سلام چاپ ۹۸ زیست یازدهم (پرسش های چهار گزینه ای)از کجا میتونم سفارش بدم؟
برای کنکور ۱۴۰۰


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

باید از کتاب فروشی ها تهیه کنی


nazanin
۸ آذر, ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید
من این کتاب رو تهیه کردم زده چاپ صد و هفتم ۹۹
کتابفروشیم گفت که واسه سال ۱۴۰۰ مناسبه
الان توی نظرات گفته بودین مناسب نیست
چیکار کنم درسته یا نه؟


خیلی سبز
۸ آذر, ۱۳۹۹

نازنین جان این کتاب برای بچه هاییه که امسال یازدهم هستن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ایمیل شما منتشر نمی شود فیلد های ستاره دار الزامی می باشند

نام شما*

ایمیل شما*


وبلاگ یا وب سایت شما



نظر شما


سلام وقت بخیر خیلی سبز عزیز چاپ۹۷ این کتاب برای۱۴۰۰ مناسبه؟

داود جان باید کتابی رو تهیه کنی که اون سال خودت یازدهمی بودی

سلام . چاپ ۹۶ این کتاب رو دارم آیا برای کنکور ۱۴۰۰ مناسب هست؟

نه پویا جان از اون سال تغییرات خیلی زیاد بوده

با سلام…من حدود یک هفته پیش این کتاب رو سفارش دادم ولی هیچ پیامی در مورد تاییدش که ارسال میشه به دستم نرسید..لطفا راهنمایی کنید ممنون..

فاطمه جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۶۳ تماس بگیرید

سلام خسته نباشید ببخشید من زیست یازدهم چاپ ۹۸رو دارم برای کنکور ۱۴۰۱مناسب هست یا نه

سلام بله فاطمه جان

سلام.یک سری تست ترکیبی در آخر هر فصل از این کتاب وجود دارد که با فصل های جلوتر قاطی هستند.اون ها رو چه زمانی باید جواب بدیم؟

وقتی درس بعدی رو پیش خوانی میکنی

با سلام وقتی که موقع خرید اطلاعاتم رو وارد میکنم مینویسه که نهوه ارسال رو انتخاب نکرده اید ولی گزینه نحوه ارسالی هم وجود نداره

ارسلان جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۳۶ تماس بگیر تا راهنماییت کنن

سلام چاپ ۹۸ زیست یازدهم (پرسش های چهار گزینه ای)از کجا میتونم سفارش بدم؟
برای کنکور ۱۴۰۰

باید از کتاب فروشی ها تهیه کنی

سلام خسته نباشید
من این کتاب رو تهیه کردم زده چاپ صد و هفتم ۹۹
کتابفروشیم گفت که واسه سال ۱۴۰۰ مناسبه
الان توی نظرات گفته بودین مناسب نیست
چیکار کنم درسته یا نه؟

نازنین جان این کتاب برای بچه هاییه که امسال یازدهم هستن


داود حکیمی
۳۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر خیلی سبز عزیز چاپ۹۷ این کتاب برای۱۴۰۰ مناسبه؟


خیلی سبز
۲ دی, ۱۳۹۹

داود جان باید کتابی رو تهیه کنی که اون سال خودت یازدهمی بودی


پویا
۲۲ آذر, ۱۳۹۹

سلام . چاپ ۹۶ این کتاب رو دارم آیا برای کنکور ۱۴۰۰ مناسب هست؟


خیلی سبز
۲۲ آذر, ۱۳۹۹

نه پویا جان از اون سال تغییرات خیلی زیاد بوده


فاطمه مظاهری
۱۳ آذر, ۱۳۹۹

با سلام…من حدود یک هفته پیش این کتاب رو سفارش دادم ولی هیچ پیامی در مورد تاییدش که ارسال میشه به دستم نرسید..لطفا راهنمایی کنید ممنون..


خیلی سبز
۱۵ آذر, ۱۳۹۹

فاطمه جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۶۳ تماس بگیرید


فاطمه
۱۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید ببخشید من زیست یازدهم چاپ ۹۸رو دارم برای کنکور ۱۴۰۱مناسب هست یا نه


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

سلام بله فاطمه جان


هما هابراگم
۱۰ آذر, ۱۳۹۹

سلام.یک سری تست ترکیبی در آخر هر فصل از این کتاب وجود دارد که با فصل های جلوتر قاطی هستند.اون ها رو چه زمانی باید جواب بدیم؟


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

وقتی درس بعدی رو پیش خوانی میکنی


ارسلان
۹ آذر, ۱۳۹۹

با سلام وقتی که موقع خرید اطلاعاتم رو وارد میکنم مینویسه که نهوه ارسال رو انتخاب نکرده اید ولی گزینه نحوه ارسالی هم وجود نداره


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

ارسلان جان با شماره ۰۲۱۶۳۵۳۶ تماس بگیر تا راهنماییت کنن


Mahdiyeh
۹ آذر, ۱۳۹۹

سلام چاپ ۹۸ زیست یازدهم (پرسش های چهار گزینه ای)از کجا میتونم سفارش بدم؟
برای کنکور ۱۴۰۰


خیلی سبز
۱۱ آذر, ۱۳۹۹

باید از کتاب فروشی ها تهیه کنی


nazanin
۸ آذر, ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید
من این کتاب رو تهیه کردم زده چاپ صد و هفتم ۹۹
کتابفروشیم گفت که واسه سال ۱۴۰۰ مناسبه
الان توی نظرات گفته بودین مناسب نیست
چیکار کنم درسته یا نه؟


خیلی سبز
۸ آذر, ۱۳۹۹

نازنین جان این کتاب برای بچه هاییه که امسال یازدهم هستن

تمامی حقوق وب سایت “انتشارات خیلی سبز ” محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری از کل یا جـز آن بدون ذکر منبع کار خيلي بديه تازه پیگرد قانونی هم داره


Downloads-icon

pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶
pdf کتاب زیست یازدهم چاپ ۹۶
0

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *