دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور
دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بوف کور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بوف کور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب صوتی بوف کور مشهورترین اثر صادق هدایت نویسنده معاصر ایرانی، رمانی کوتاه و از شاهکارهای ادبیات سده ۲۰ است. این رمان به سبک فرا واقع نوشته شده و تک‌گویی یک راوی است که دچار توهم و پندارهای روانی است.

تمامی رمان از زاویه دید اول شخص روایت می‌‌شود و از دو بخش نسبتاً مستقل تشکیل شده‌ است. این دو بخش گاه با استفاده از شباهت توصیف‌ها و اشاره‌ها به هم مربوط می‌شوند.

در بخش اول رمان، شخصیت اصلی بوف کور که ساکن خانه‌ای در بیرون خندق در شهر ری، به شرح یکی از این دردهای خوره‌‌وار می‌‌پردازد که برای خودش اتفاق افتاده است. وی که حرفه‌ی نقاشی روی قلمدان را اختیار کرده‌ است به طرز مرموزی همیشه نقشی یکسان بر روی قلمدان می‌‌کشد که عبارت است از دختری در لباس سیاه که شاخه‌ای گل نیلوفر آبی به پیرمردی که به حالت جوکیان هند چمباتمه زده و زیر درخت سروی نشسته‌ است هدیه می‌‌دهد. میان دختر و پیرمرد جوی آبی وجود دارد و…دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

ماجرا از اینجا آغاز می‌‌شود که روزی راوی از سوراخ رف پستوی خانه‌اش که گویا اصلاً چنین سوراخی وجود نداشته‌ است منظره‌ای را که همواره نقاشی می‌‌کرده‌ است می‌‌بیند و مفتون نگاه دختر (اثیری) می‌‌شود و زندگی‌اش به طرز وحشتناکی دگرگون می‌‌گردد تا اینکه مغرب‌ هنگامی دختر را نشسته در کنار در خانه‌اش می‌‌یابد و…

در ادامه راوی بر اثر استعمال تریاک به حالت خلسه می‌‌رود و در عالم رویا به گذشته باز می‌گردد و خود را در محیطی جدید می‌‌یابد که علی‌ رغم جدید بودن برایش کاملاً آشناست.

در بخش دوم راوی مشغول نوشتن و شرح ماجرا برای سایه‌اش می‌‌شود که شکل جغد است و با ولع هر چه تمام‌تر هر آنچه را راوی می‌‌نویسد می‌‌بلعد. راوی در اینجا شخص جوان ولی بیمار و رنجوری است.

او در تمام طول بخش دوم رمان به تقابل خود و رجّاله‌ها اشاره می‌‌کند و از ایشان ابراز تنفر می‌‌کند. وی معتقد است که دنیای بیرونی دنیای رجاله‌‌هاست.

پرستار راوی دایه پیر اوست که دایه «لکاته» هم بوده‌ است و به طرز احمقانه خویش (از دید راوی) به تسکین آلام راوی می‌پردازد و برایش حکیم می‌‌آورد و فال گوش می‌‌ایستد و معجون‌های گوناگون به وی می‌‌خوراند و…

صادق هدایت نویسنده رمان بوف کور، داستان‌نویس، مترجم و روشنفکر ایرانی و از پیشگامان عرصه‌ی ادبیات نوین ایران زمین و روشنفکری برجسته بود. بسیاری از بزرگان ادبیات، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. این کتاب تاکنون از فارسی به چندین زبان از جمله انگلیسی، فرانسه و آلمانی ترجمه شده‌ است. اندیشه‌های ناسیونالیسمی و سبک رئالیسم پایه‌های اصلی آثار هدایت را تشکیل می‌دهند.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی بوف کور می‌شنویم:

«در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به‌کسی اظهار کرد، چون عموماً عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش‌آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم برسبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آن را با لبخندی شکاک و تمسخرآمیز تلقی بکنند. زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است ولی افسوس که تأثیر این گونه داروها موقت است و بجای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید.»

«سایه من خیلی پررنگ‌تر و دقیق‌تر از جسم حقیقی من به دیوار افتاده بود، سایه‌ام حقیقی‌تر از وجودم شده بود. گویا پیرمرد خنزر پنزری، مرد قصاب، ننجون و زن لکاته‌ام همه سایه‌های من بوده‌اند، سایه هائیکه من میان آن‌ها محبوس بوده‌ام. در این‌وقت شبیه یک جغد شده بودم، ولی ناله‌های من در گلویم گیر کرده بود و بشکل لکه‌های خون آن‌ها را تف می‌کردم. شاید جغد هم مرضی دارد که مثل من فکر می‌کند. سایه‌ام بدیوار درست شبیه جغد شده بود و با حالت خمیده نوشته‌های مرا به دقت می‌خواند. حتما او خوب می‌فهمید، فقط او می‌توانست بفهمد. از گوشه چشمم که بسایه خودم نگاه می‌کردم می‌ترسیدم.»

«من با خودم فکر کردم: اگر راست است که هر کسی یک ستاره روی آسمان دارد، ستاره من باید دور، تاریک و بی‌معنی باشد. شاید من اصلا ستاره نداشته‌ام!»

برای دانلود کتاب صوتی بوف کور و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


MP3Downloads-icon

73

6,512

بوف کور مشهورترین اثر صادق هدایت نویسنده معاصر ایرانی، رمانی کوتاه و از شاهکارهای ادبیات سدهٔ 20 است. این رمان به سبک فراواقع‌ نوشته شده و تک‌گویی یک راوی است که دچار توهم و پندارهای روانی است. این کتاب تاکنون از فارسی به چندین زبان از جمله انگلیسی و فرانسه ترجمه شده‌است. بخشی از داستان کتاب به طور خلاصه :
دختر درست در مقابل من واقع شده بود، ولی بنظر می آمد که هیچ متوجه اطراف خودش نمی شد. نگاه می کرد، بی آنکه نگاه کرده باشد؛ لبخند مدهوشانه و بی اراده ای کنار لبش خشک شده بود، مثل اینکه بفکر شخص غایبی بوده باشد – از آنجا بود که چشمهای مهیب افسونگر، چشمهایی که مثل این بود که بانسان سرزنش تلخی می زند، چشمهای مضطرب، متعجب، تهدیدکننده و وعده دهندهء او را دیدم و پرتو زندگی من روی این گویهای براق پرمعنی ممزوج و در ته آن جذب شد …

# بوف کور # صادق هدایت # کتاب صوتی # هدیه نوروزی

فرید حامد

دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

5 سال پیش

این کتاب واقعا بی نظیره . من چندبار خوندمش *-* صادق هدایت ژانرهای بسیار خاص و تاریکی مینویسه و این خیلی جذابه. خیلی ممنون که این کتاب رو گذاشتین ^-^

عالی- تشکر

بخش پایانی کتاب که اشتباه آپلود شده بود. درست شد.

سلام دوست عزیز
پوزش از مشکل پیش آمده. حتما بررسی می کنم

آقا این چه وضعیه، قسمت هفتم که قسمت آخره پیشگفتاره قسمت ششم هم تا پایان کتاب نیست، وقتی محصول برای فروش گذاشته چرا اینطوریه؟اصلا درست نیست.

برای ارسال نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دانلود رمان | دانلود جزوه | کتاب صوتی

بوف کور اثر صادق هدایت یکی از شاهکارهای ادبی است که در سدۀ 20 میلادی تالیف شده است. سبک این رمان فراواقع و تک گویی راوی می باشد که دچار پندارهای روانی و توهم شده است. این رمان تا به حال به چندین زبان از جمله انگلیسی و فرانسه ترجمه شده است.

در این فایل‌ها بخش هایی سانسور شده‌اند و گوینده کمی تپق دارد عذر ما را بپذیرید. اما کتاب بدون سانسور هم در سایت قرار داده شده است. عبارت بوف کور را در سایت جستجو کنید.

زمان: 23 دقیقه

دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

زمان: 20 دقیقه

زمان: 15 دقیقه

زمان: 24 دقیقه

زمان: 25 دقیقه

زمان: 20 دقیقه

زمان: 23 دقیقه

زمان: 17 دقیقه

زمان: 28 دقیقه

زمان: 27 دقیقه

نظرتان درباره دانلود کتاب صوتی بوف کور صادق هدایت بدون سانسور را با سایر بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارید.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a6720dd746e22e1573e6d3c058f017be” );document.getElementById(“fb873bfda6”).setAttribute( “id”, “comment” );

قشنگ تر زدید تو کتاب با این فایل صوتیوون . حتی اگر از صدایه خواننده هم بشه تحمل کرد قطعا از غلط خوندن کلمات صبرتون ب سر میرسه .

ترجمه فارسی رمان چشمان تاریکی

رمان خورشید سیاه

رمان چشمان تاریکی – The Eyes of Darkness

کتاب سروهای عاشق از دانیال مومنی

رمان دنیای جدید خلق می‌شود

رمان رستگاران محمدعلی قجه

کتاب رنگین کمانی از رنگ سیاه

رمان اربابی در ایران قدیم

کتاب 250 قید ضروری زبان انگلیسی

کتاب 540 صفت ضروری انگلیسی

در صورتی که کتابی به صورت غیر قانونی در سایت موجود است به ما اطلاع دهید تا لینک دانلود را حذف کنیم با تشکر فوجی بوک.

ایمیل فوجی بوک: fooji.ir@gmail.com


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش اولDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش دومDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش سومDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش چهارمDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش پنجمDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش ششمDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش هفتمDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش هشتمDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش نهمDownloads-icon


دانلود کتاب صوتی بوف کور بخش دهمDownloads-icon

نسخه
الکترونیک
کتاب صوتی بوف کور
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

نسخه نمونه کتاب صوتی بوف کور را رایگان
بشنوید

هنری میلر:

«بوف کور هدایت کتابی است که من آرزو دارم روزی نظیر آن را بنویسم. مانند این داستان در هیچ زبانی ندیده‌ام. آن را واقعاً دوست می‌دارم.»

دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

داستان برجسته و شاخص «بوف کور» نوشته‌ی «صادق هدایت»، از پیشگامان عرصه‌ی ادبیات نوین ایران یکی از مطرح‌ترین کتاب‌های ادبیات معاصر فارسی است. این کتاب نخستین رُمان مدرن ایرانی است که سال ۱۳۰۹ خورشیدی به نگارش درآمده و نخستین بار سال 1315 زمانی که «هدایت» در هند زندگی می‌کرده است منتشر شد. این نویسنده به تأثیر از شرایط نابسامان جامعه مدتی را به هند سفر کرد و در آنجا پنجاه نسخه از این اثر را که در فرانسه نوشته بود، منتشر کرد و دو نسخه از آن‌ را برای «جمال‌زاده» فرستاد. او این داستان ماندگار را با چنین نثر ماندگار و تلخی آغاز کرده است: «در زندگي زخم‌هایی هست كه مثل خوره روح را آهسته در انزواء میخورد و می‌تراشد. اين دردها را نمی‌شود به كسي اظهار كرد، چون عموماً عادت دارند كه اين دردهاي باورنكردني را جزو اتفاقات و پیشآمدهای نادر و عجيب بشمارند. و اگر كسي بگويد يا بنويسد، مردم بر سَبیل عقاید جاري و عقايد خودشان سعي می‌کنند آن را با لبخند شكاك و تمسخرآميز تلقي بكنند: زيرا بشر هنوز چاره و دوايي برايش پيدا نكرده و تنها داروي آن فراموشي به‌توسط شراب و خواب مصنوعي به‌وسیله افيون و مواد مخدره است. ولي افسوس كه تأثير این‌گونه داروها موقت است و به‌جای تسكين پس از مدتي برشدت درد می‌افزاید.»

«صادق هدایت» خالق این اثر شاهکار تا اواسط دهه‌ی بیست نتوانست «بوف کور» را در ایران منتشر کند، پس از تغییرات سیاسی در ایران او یک نسخه از آن را برای انتشار به‌صورت پاورقی در اختیار روزنامه‌ی ایران قرار داد. انتشارات روزنامه ایران این اثر را پس از آن به‌صورت کتاب مستقل با بررسی و نظاره‌ی خود «صادق هدایت» به چاپ رساند. در حال حاضر نسخه‌های موجود براساس این چاپ است.

رمان بوف کور» مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر است که به سبک فراواقع نوشته شده است. داستان این کتاب در دو بخش است، بخش نخست آن تک‌گویی مردی است که به نقاشی دختری روی قلمدان مشغول است و به ناگاه تصویری که همیشه آن را ترسیم می‌کرده است را از سوراخ پستوی خانه‌اش می‌بیند. این راوی که داستان را از نگاه خودش بیان می‌کند سودای زن اثیری را دارد. بخش دوم کتاب داستان نویسنده‌ای است که زنی شبیه به زن اثیری داستان نخست دارد. این دو داستان در قسمت‌هایی با یکدیگر پیوند خورده‌اند و خواننده را در فرازوفرود‌های خواندنی و تأثیرگذار همراه خود می‌برند. این رمان بانام انگلیسی blind owl به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، سوئدی، اسپانیایی، عبری، چکی، مجارستانی، ترکی و ارمنی ترجمه شده و نام این نویسنده را در جهان ماندگار کرده است. کتاب صوتی بوف کور با صدای «علی دنیوی ساروی» از سوی ناشر صوتی آوانامه منتشر شده است و در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

«صادق هدایت» نویسنده و روشنفکر برجسته‌ی ایرانی در بهمن سال 1281 در تهران به دنیا آمد. او در خانواده‌ای تحصیل‌کرده که در بخش‌های دولتی مشغول به کار بودند، بزرگ شد و به مدرسه‌ی علمیه‌ی تهران رفت. او تحصیلات دبیرستانی‌اش را در مدرسه‌ی دارالفنون و مدرسه‌ی فرانسوی‌ها به نام سن‌لویی گذراند و با زبان فرانسه و ادبیات جهان آشنا شد. او از همان زمان به نوشتن علاقه‌ و بسیار روحیه‌ی لطیفی داشت. او حامی حیوانات بود و رژیم گیاه‌خواری را برگزید و کتاب «انسان و حیوان» را در رابطه با این موضوع نوشت.  

صادق هدايت همراه گروهی از دانش‌آموزان به‌عنوان اولین نفراتی که برای تحصیل به اروپا فرستاده شدند، به بلژیک رفت. او در آنجا تحصیل در رشته‌ی ریاضیات محض را آغاز کرد ولی آن را ناتمام گذاشت و در سال 1905 به فرانسه رفت. او در پاریس نوشتن را دنبال کرد و داستان‌های نمایشنامه‌ی «پروین دختر ساسان»، «زنده‌به‌گور» و داستان کوتاه «مادلن» را نوشت. او در این دوران به دلایل مسائل روحی یک‌بار اقدام به خودکشی کرد.

«صادق هدایت» تحصیلاتش را در پاریس هم رها کرد و به تهران بازگشت. او با «مسعود فرزاد»، «بزرگ علوی» و «مجتبی مینوی» گروهی به نام «ربعه» را تشکیل دادند و به فعالیت‌های ادبی، اجتماعی و سیاسی مشغول شدند. او در همین سال‌ها کتاب «وغ‌وغ ساهاب» را منتشر کرد و به دلیل قلم تندوتیزش ممنوع القلم‌ شد. او در این دوران که هم‌زمان با شرایط نابسامان دهه‌ی بیست ایران بود به دعوت «شین پرتو»، شاعر و نویسنده‌ی ایرانی به هند سفر کرد. او در این سفر زبان پهلوی آموخت و نوشتن داستان طنز را دنبال کرد.

«صادق هدایت» سال 1326 دوباره به فرانسه رفت و در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ تمام آثار خود را سوزاند و خودکشی کرد. او از خودش مجموعه‌ای گران‌بها از داستان فارسی به‌جا گذاشت و با ترجمه‌ی آثار بین‌الملل ادبیات جهان را به ایران معرفی کرد. او از چهره‌های ادبی و اجتماعی تأثیرگذار اوایل قرن چهاردهم شمسی است که همچنان آثارش جزو پرفروش‌ها قرار دارند.

تمام شب را به این فکر بودم. چندین بار خواستم بروم از روزنه دیوار نگاه بکنم؛ ولی از صدای خنده پیرمرد می‌ترسیدم. روز بعد را به همین فکر بودم. آیا می‌توانستم از دیدارش به‌کلی چشم بپوشم؟ فردای آن روز بالاخره با هزار ترس‌ولرز تصمیم گرفتم که بغلی شراب را دوباره سر جایش بگذارم؛ ولی همین‌که پرده جلو پستو را پس زدم و نگاه کردم، دیوار سیاه تاریک، مانند همان تاریکی که سرتاسر زندگی مرا فراگرفته، جلو من بود – اصلاً هیچ منفذ و روزنه‌ای به خارج دیده نمی‌شد – روزنه چهارگوشه دیوار به‌کلی مسدود و از جنس آن شده بود؛ مثل اینکه از ابتدا وجود نداشته است. چهارپایه را پیش کشیدم؛ ولی هرچه دیوانه‌وار روی بدنه دیوار مشت می‌زدم و گوش می‌دادم یا جلوی چراغ نگاه می‌کردم؛ کمترین نشانه‌ای از روزنه دیوار دیده نمی‌شد و به دیوار کلفت و قطور ضربه‌های من کارگر نبود؛ یکپارچه سرب شده بود.

آیا می‌توانستم به‌کلی صرف‌نظر بکنم؟ اما دست خودم نبود. از این به بعد مانند روحی که در شکنجه باشد، هرچه انتظار کشیدم، هرچه کشیک کشیدم، هرچه جستجو کردم، فایده‌ای نداشت. تمام اطراف خانه‌مان را زیر پا کردم، نه یک روز نه دو روز؛ بلکه دو ماه و چهار روز مانند اشخاص خونی که به محل جنایت خودشان برمی‌گردند، هرروز طرف غروب مثل مرغ سرکنده دور خانه‌مان می‌گشتم؛ به‌طوری‌که همه سنگ‌ها و همه ریگ‌های اطراف آن را می‌شناختم؛ اما هیچ اثری از درخت سرو، از جوی آب و از کسانی که آنجا دیده بودم، پیدا نکردم. آن‌قدر شب‌ها جلو مهتاب زانو زمین زدم، از درخت‌ها، از سنگ‌ها، از ماه که شاید او به ماه نگاه کرده باشد، استغاثه و تضرع کرده‌ام و همه موجودات را به کمک طلبیده‌ام؛ ولی کمترین اثری از او ندیدم. اصلاً فهمیدم که همه این کارها بيهوده است؛ زیرا او نمی‌توانست با چیزهای این دنیا رابطه و وابستگی داشته باشد. مثلاً آبی که او گیسوانش را با آن شستشو می‌داده، بایستی از یک چشمه منحصربه‌فرد ناشناس و یا غار سحرآمیزی بوده باشد. لباس او از تاروپود پشم و پنبه معمولی نبوده و دسته‌ای مادی، دسته‌ای آدمی آن را ندوخته بود – او یک وجود برگزیده بود – فهمیدم که آن گله‌ای نیلوفر، گل معمولی نبوده، مطمئن شدم اگر آب معمولی به رویش می‌زد، صورتش می‌پلاسید و اگر با انگشتان بلند ظریفش گل نیلوفر معمولی را می‌چید، انگشتش مثل ورق گل پژمرده می‌شد.

جان اشتاین بک

هاینریش بل

ویلیام فاکنر

آلبر کامو

اروین یالوم

فیودور داستایوسکی

لئو تولستوی

پائولو کوئیلو

بزرگ علوی

گابریل گارسیا مارکز

آن‌ماری سلینکو

الیف شافاک

بزرگ علوی

دان ناردو

فیودور داستایوسکی

پائولو کوئیلو

آلن دوباتن

جرج ارول

میچ البوم

نازی صفوی

علی شریعتی

دانالی توماس، هنری توماس

عباس معروفی‌

عباس معروفی‌

صادق هدایت دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

صادق هدایت

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/84289

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

کتاب «بوف کور»؛ مشهورترین اثر «صادق هدایت»؛ نویسنده و مترجم ایرانی در سال 1315 و در هند به مرحله چاپ و انتشار رسید. محبوبیت کتاب صوتی بوف کور در میان خوانندگان سرتاسر جهان سبب شده که این کتاب به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ترجمه شود.
به جرات می‌توان ادعا نمود که کتاب صوتی بوف کور از نخستین رمان‌های مدرن ایران به شمار می‌رود. قابل ذکر است که بسیاری از منتقدان عامل خودکشی‌های زیادی را به خواندن این کتاب نسبت داده‌اند، به همین دلیل نیز به عنوان کتاب ممنوعه در میان مردم شناخته می‌شود.
کتاب صوتی بوف…
(بیشتر بخوانید)

کتاب «بوف کور»؛ مشهورترین اثر «صادق هدایت»؛ نویسنده و مترجم ایرانی در سال 1315 و در هند به مرحله چاپ و انتشار رسید. محبوبیت کتاب صوتی بوف کور در میان خوانندگان سرتاسر جهان سبب شده که این کتاب به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ترجمه شود. به جرات می‌توان ادعا نمود که کتاب صوتی بوف کور از نخستین رمان‌های مدرن ایران به شمار می‌رود. قابل ذکر است که بسیاری از منتقدان عامل خودکشی‌های زیادی را به خواندن این کتاب نسبت داده‌اند، به همین دلیل نیز به عنوان کتاب ممنوعه در میان مردم شناخته می‌شود. کتاب صوتی بوف کور آنچنان عمیق نوشته شده که شاید هر کسی قادر به درک آن نباشد. این کتاب از جمله معدود آثاری است که علیرغم اینکه طرفداران مختص خود را دارد، از طرفی نزد افراد دیگری کاملا منفور است.

«در چشم‌های سیاهش شب ابدی و تاریکی متراکمی را که جستجو می‌کردم پیدا کردم و در سیاهی مهیب افسونگر آن غوطه‌ور شدم، مثل این بود که قوه‌ای را از درون وجودم بیرون می‌کشند، زمین زیر پایم می‌لرزید و اگر زمین خورده بودم یک کیف ناگفتنی کرده بودم». «دختر درست در مقابل من واقع شده بود، ولی به نظر می‌آمد که هیچ متوجه اطراف خودش نمی‌شد. نگاه می‌کرد، بی‌آنکه نگاه کرده باشد؛ لبخند مدهوشانه و بی‌اراده‌ای کنار لبش خشک شده بود، مثل اینکه به فکر شخص غایبی بوده باشد – از آنجا بود که چشم‌های مهیب افسونگر، چشم‌هایی که مثل این بود که به انسان سرزنش تلخی می‌زند، چشم‌های مضطرب، متعجب، تهدیدکننده و وعده دهنده او را دیدم و پرتو زندگی من روی این گوی‌های براق پرمعنی ممزوج و در ته آن جذب شد – این آینه جذاب همه هستی مرا تا آنجایی که فکر بشر عاجز است به خودش کشید…». «حضور مرگ همه موهومات را نیست و نابود می‌کند. ما بچه مرگ هستیم و مرگ است که ما را از فریب‌های زندگی نجات می‌دهد و در ته زندگی اوست که ما را صدا میزند و به ‌سوی خودش می‌خواند – در سن‌هایی که ما هنوز زبان مردم را نمی‌فهمیم اگر گاهی در میان بازی مکث می‌کنیم، برای این است که صدای مرگ را بشنویم…». «در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره در انزوا روح را آهسته در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به کسی اظهار کرد، چون عموما عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آن را با لبخند شکاک و تمسخرآمیز تلقی بکنند – زیرا بشر هنوز چاره و دوایی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی به‌ توسط شراب و خواب مصنوعی به‌وسیله افیون و مواد مخدره است – ولی افسوس که تاثیر این‌گونه داروها موقت است و بجای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید». «حـالا‌ مـی‌خواهم سـرتاسر زندگی خودم را مانند خوشه انگور در دستم‌ بفشارم و عصاره آن را، نه‌ شراب آن را، قطره‌قطره در گلوی خشک سـایه‌ام‌ مثل آب تربت بچکانم‌. فقط می‌خواهم پیش از‌ آنکه‌ دردهایی که‌ مرا خرده‌خرده مانند خوره یا سـلعه گوشه این اتاق خورده است روی کاغذ بیاورم».

در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که در باب تحلیل و نقد کتاب صوتی بوف کور مقالات و کتاب‌های بسیار زیادی به زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، لهستانی، هندی، آلمانی و… نوشته شده است، از جمله کتاب‌هایی که در تحلیل کتاب بوف کور نوشته شده‌اند می‌توان به داستان یک روح اثر سیروس شمیسا، صادق هدایت و هراس از مرگ اثر محمد صنعتی، این است بوف کور نوشته م.ی. قطبی، درباره بوف کور هدایت اثر محمدعلی همایون کاتوزیان و… اشاره نمود. نویسنده کتاب خود را با جملاتی با احساسات قوی و درعین‌حال آرام آغاز می‌کند، به گونه‌ای که خواننده با خواندن همان جملات ابتدایی به این حقیقت پی می‌برد که با یک داستان عادی مواجه نیست. تا نیمه داستان خواننده این‌گونه تصور می‌کند که به داستان بوف کور پی برده و در واقع با یک داستان رمانتیک روبروست، اما در همین قسمت نویسنده با زیرکی خود تمام تصورات مخاطب را بر هم می‌زند. کتاب بوف کور به صورت اول شخص روایت می‌شود، راوی که دچار پریشانی و آشفتگی است و این حالت راوی در طول داستان شدیدتر نیز می‌گردد. کتاب بوف کور از دو بخش تشکیل شده، در بخش اول که راوی عاشق زنی می‌شود که به شکل عجیبی می‌میرد و در بخش دوم راوی با زنی ازدواج می‌کند که درعین‌حال که عاشق او است از او متنفر نیز هست.دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی در تاریخ 28 بهمن سال 1281 در تهران چشم به جهان گشود. از جمله کتاب‌هایی که وی ترجمه کرده می‌توان به آثاری از ژان پل سارتر، فرانتس کافکا و آنتوان چخوف اشاره نمود. صادق هدایت در سال 1303 تحصیلات خود را در مدرسه سن لویی به پایان رساند و در سال 1305 راهی بلژیک شد و تحصیلات خود را در رشته ریاضی محض ادامه داد. وی در سال 1315 به هند عزیمت کرد و با تکمیل کتاب بوف کور، این کتاب خود را روانه بازار کرد. صادق هدایت در قسمتی از شرح‌حالی که به قلم خودش نوشته شده این‌گونه می‌گوید: شرح‌حال من هیچ نکته برجسته‌ای در برندارد. نه پیش آمد قابل‌توجهی در آن رخ داده، نه عنوانی داشته‌ام، نه دیپلم مهمی در دست دارم و نه در مدرسه شاگرد درخشانی بوده‌ام. برعکس همیشه با عدم موفقیت روبرو شده‌ام. در اداراتی که کار کرده‌ام همیشه عضو مبهم و گمنامی بوده‌ام و روسایم از من دل خونی داشته‌اند، به‌طوری‌که هر وقت استعفا داده‌ام با شادی هذیان آوری پذیرفته شده است. از جمله دیگر آثار این نویسنده می‌توان به زنده ‌به ‌گور، سایه مغول، اصفهان نصف جهان، فواید گیاه‌خواری، نیرنگستان، ترانه‌های خیام، سگ ولگرد، علویه خانم، رباعیات خیام، پروین دختر ساسان، سه قطره خون، سایه‌روشن، مازیار، توپ مرواری، ولنگاری، افسانه آفرینش، حاجی‌آقا و… اشاره نمود. در نهایت صادق هدایت در تاریخ 19 فروردین سال 1330 در پاریس دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد. همچنین قابل ذکر است که کتاب‌های زیادی در شرح‌حال و معرفی صادق هدایت نوشته شده است. برخی از این آثار عبارت‌اند از: صادق هدایت، از افسانه تا واقعیت اثر محمدعلی همایون کاتوزیان، مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت اثر محمد بهارلو، راز شهرت صادق هدایت اثر محمدرضا سرشار، خودکشی صادق هدایت اثر هوشنگ پیمانی، بر مزار صادق هدایت اثر یوسف اسحاق پور و … .

بینهایت زیبا و تاثیرگذار و قابل تامل
بیان و صدای گوینده هم معرکه و با احساس
لذت بردم
ممنون

به شدت زیبا،یکی ازبهنرین کتاب های دنیاست

کتاب رو باید دوبار گوش داد

آثار صادق هدایت واقعا خوندنی و شنیدنی هستند و خوانش آقای دنیوی ساروی هم زیبا بود

خیلی عالیه هر نسلی این کتاب رو بخونه بهش علاقه مند میشه و هیچ وقت این کتاب قدیمی نمیشه

اگر بتونین حسای منفی مبالغه شده توی داستان رو تحمل کنین و اون رو به حساب درونیات شخصی نویسنده بگذارین، در نهایت یک اثر هنری ارزشمند رو تجربه کردین.
این کتاب رو سالها پیش خونده بودم اما این بار که دوباره که نه سه باره خوندم ارتباط دیگه ای باهاش برقرار کردم.
چقدر این آدم حرف برای گفتن داشته
چقدر خوب بلد بوده تفکراتش رو به شکل نمادین بیان بکنه
چقدر خلاقانه نماد سازی کرده
این کتاب تفسیرهای متنوعی داره. برای مثال یکی زن اثیری ابتدای داستان رو نماد ایران قبل از حمله اعراب میدونه و دیگری زن درون نویسنده و …
شیوه نگارش عجیب، هوشمندانه و خلاقی داره
من از صحنه پردازی، نوع توصیفات و لحن قصه گوییش خیلی خوشم میاد
البته خوب فضای داستان خیلی جاها منفیه
شاید نویسنده واقعا حالش خوب نبوده ولی این موضوع اولا که به خودش مربوط بوده، دوما حال بد هم بخشی از وجود همه ماست و در نهایت دلیلش هرچی باشه جنبه های مثبت اثر رو کم رنگ نمیکنه
این نسخه صوتی هم از بقیه نسخه ها خیلی بهتر بود

به قطعیت میشه گفت بوف بهترین اثر صادق هدایت هست، این نویسنده شاید ۱۰۰ سال از نسل خودش جلوتر بود، من بقدری عاشق این نویسنده شدم که حتی نامه هایی که از پاریس به ایران و شهید نورایی فرستاده بود رو کامل خوندم، دوستان این کتاب فضای چند بعدی خاصی داره ، امید به اینکه این نسخه سانسور شده نباشه😶

خیلی دلم میخواست میتونستم با آثار صادق هدایت عزیز ارتباط برقرار کنم ، ولی متأسفانه شاید به خاطر دانش کمی که دارم نمیتونم ارتباط برقرار کنم، بوف کور قطعاً اثر فوق العاده ای بود ولی درکش نیاز به داشتن دانش فلسفه ای قوی و عمیق دارد….سپاس

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

بوف کور مهم‌ترین اثر صادق هدایت است. کتابی پر از نماد که از چنان عمق و محتوایی برخوردار است که با انواع مختلف تحلیل‌ها قابل بررسی هست. تا به حال نقدهای بسیاری، به ویژه در حوزه نقد روان‌شناسانه، از داستان بوف کور ارائه شده است.

این اثر سمبولیک آن‌قدر عمیق است که هر کسی قادر به درک آن نیست و از دید خود آن را تفسیر می‌کند. کتاب‌های متعددی در شرح و تفسیر بوف کور نوشته شده است که هرکدام از دید همان نویسنده بوف کور را تفسیر می‌کند. شاید بتوان گفت «بوف کور» معروف‌ترین و تنها داستان ایرانی است که هم طرفداران و عاشقان بسیار و هم در نزد بسیاری دیگر مطرود و منفور است.

صادق هدایت نویسنده، داستان‌نویس، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. بسیاری از محققان، کتاب «بوف کور» او را، مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. اندیشه‌های ناسیونالیسمی و سبک رئالیسم پایه‌های اصلی آثار هدایت را تشکیل می‌دهد.


در قسمتی از کتاب صوتی بوف کور می‌شنویم:

در این دنیای پست پر از فقر و مسکنت، برای نخستین بار گمان کردم که در زندگی من یک شعاع آفتاب درخشید، اما افسوس، این شعاع آفتاب نبود، بلکه فقط یک پرتو گذرنده، یک ستارهء پرنده بود که به صورت یک زن یا فرشته به من تجلی کرد و در روشنایی آن یک لحظه، فقط یک ثانیه همهء بدبختی‌های زندگی خودم را دیدم و بعظمت و شکوه آن پی بردم وبعد این پرتو در گرداب تاریکی که باید ناپدید بشود دوباره ناپدید شد نه، نتوانستم این پرتو گذرنده را برای خودم نگهدارم.
سه ماه نه، دو ماه و چهار روز بود که پی او را گم کرده بودم، ولی یادگار چشم‌های جادویی یا شرارهء کشنده چشم‌هایش در زندگی من همیشه ماند چطور می‌توانم او را فراموش بکنم که آنقدر وابسته به زندگی من است؟دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور

کلمات کلیدی: داستان اجتماعی، دانلود کتاب های صادق هدایت، داستان بوف کور صادق هدایت، دانلود کتاب بوف کور، کتاب صوتی بوف کور، رمان صوتی بوف کور،

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور
دانلود رايگان كتاب صوتي بوف كور
0

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *